بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 41 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 41 زائر

لا أحد

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

بوسي بسبوسه
oleno.ibrahim
مصريات
dodogrile
وعدتك بعمرى
لحظة صمت
nanyrezo
رحاب عبدالهادى
بحر بلا مرسا
ساره شادى
عيون الملاك
دمعة غرام
asnowit marwaa
dr\Heba Abdelkader
nermin arslan
heba_tm
kfmena
mona _rose
sherren
نوننا
نور حمص
dewww
شاهستا
boky
لاموريه
sarsora shabaan
kokomoko
sondoshassan
sara abd elmonem
oshi410
اجمل سما
roka mody
عناد الحب
roaa2010
memo_a
nodaa
nourahmed
roka2000
اسماء وسام
تقوى كمال مسعد
RanaMohamed
Dr nermin mohamed
jm. zaki
شوشوعامر
batot_batot511
ayouy sayed
bondoa nabil
مافي احد مثلي
salsabil ibrahem
lovesea2
angil story
Om Dedo
أميرة تامر
سمسومه مجدى
eabdalh
ذات الشامة
marwa nor elden
roaa22
malakmohamed
زهور الندي
a.l.y.a.a
رحيق الجنة
jouria
جميله
aya ibrahim
yassmin
kahmed
mayaa ahmed
روان
fiore rosa
mira_2600
Mograd Sodfa
CENDRELA
بوسي ابراهيم
soma_zoma
تى
boba hoba
poty poty
rony_awwad
أيمان
neama
emy ghanem
خنساء العصر الحديث
sweetmannga
jasi
hayam younes
walaazidan
روفان
hoba mohamed
mona yones
ayaessam
ريري رأفت
sara nona
nahr.elhaya
om-moomen
بوسى كاات
sasoma
كليوباترا
فتاة الاحزان
103 مشترك
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
رقم عضويتك : 16372
الاوسمه :

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك - صفحة 31 Empty رد: عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

12.06.11 6:40
بعد اذنك يا كليوبترا هحاول اساعدك فالمشكلات دي
بوكي
هنفترض ان اهم تلات مشكلات بالنسبة للشعر محلولين و برضو مشكلة الشعر متحليتش
الشعر الخفيف علاجه من ناحيتين دوائي و طبيعي
الدوائي في دوا اسمه بنتوجار فالصيدلية ده جميل جدا و عن تجربة و مع الثوم و النخاع
الشعر الجاف و اكيد هايش الحل بتاعه حمامات زيت و كريم
بس الزيت يفضل زيت الخروع و زيت الزيتون
و علاج القشرة في اما شامبو هيد اند شولدرز و لسرعة العلاج اغسلي شعرك بيه 3 مرات فالاسبوع لمده اسبوعين و الاسبوع اللي بعده مرتين فالاسبوع و بعد كده مرة واحدةفالاسبوع و خلال اسبوع الاولاني هتلاقي القشرة بتختفي بس هتكملي باقي الشهر عشان القشرة ماترجعش تاني
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
الاوسمه :

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك - صفحة 31 Empty رد: عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

12.06.11 6:47
شاهيستا
علاجك في اكتر من اتجاه
الشعر الخشن علاجه زيوت و كريمات
غيري نوع الزيت والكريم اللي بتستخدميهم يمكن جلد الفروة الراس مش قابلهم
هاتي اللي بيبقي بالعسل لانه مفيد جدا
شعرك قصير دي علاجها مع النخاع انك تدعكي فروة راسك كل يوم الصبح لمده ربع ساعة في اتجاه دائري ده بيساعد علي تدفق دم اعلي للفروة و بالتالي احسن تغذية و اسرع فالنمو و كمان معاكي كبسول بنتوجار فالصيدلية مفيد جدا
مقصف و بيقع ده عيب تغذية اولا و نفسية ثانيا
خلي اكلك في سلطة كتير و خضروات كتير و اشربي مية مش اقل من 6 كوبايات فاليوم مع معلقتين عسل نحل و معلقة عسل اسود و ان شاء الله خلال اسبوع هتلاحظي الفرق
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
الاوسمه :

12.06.11 6:52
dewww
الشعر الناشف علاجه فالزيوت و حسب نوع شعرك هيكون الزيت المناسب
و ممكن تكون انتي شعرك جاف و بتستخدمي شامبو للشعر الدهني و ده اللي بيخلي الشعر ينشف لان تركيبة الشامبو للشعر الدهني انه يسحب الزيوت و الدهون من الشعرة فبالتالي بينشف اكتر و بيقصف
شوفي الاول نوع الشامبو بتاعك
استخدمي بلسم دوف ده هيطري شعرك شوية مع الزيوت و الكريمات و هاتي اللي فيها زيت الخروع او زيت الزيتون او عسل
نور حمص
نور حمص
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 23320
الاوسمه :

21.06.11 20:11
انا شعري كتير الحمد لله وفيه جعدة خفيفة
بس المشكلة بيطول بصعوبة جدا وبقصف كتير ...
شو اعمل..؟ Sad
نوننا
اميره جديده
الاوسمه :

22.06.11 15:52
وانا متعقده من شعري جدا زمان كان طويل جدا زغزير لدرجة اني كنت بكره اسرحه من التعب اللي كنت بشوفه فيه دلوقتي بقي حالته محزنه جدا ضعيف جدا جدا وخفيف وفاضي من قدام ومازال بيفضي قربت اصلع تقريبا كده .. وقصير مش راضي يطول خالص .. ولو مالفيتهوش بيبقي منكوش وناشف وشكله بيعقدني نفسي اظبطه قبل فرحي ربنا يكرمها يارب اللي تقوللي علي حلول مجربه
sherren
اميره جديده
الاوسمه :

24.06.11 18:12
انا كنت عامله شعري حنه فرد من شهر 9 الي فات ودلوقتي شعري بقي مقصف خالص من منابت الشعر الي اطرافه اعمل ايه
mona _rose
اميره جديده
الاوسمه :

25.06.11 0:06
😢 يا جماعة انا جبت مكواة كنت فى الاول بستعملها بيكون شعرى ناشف واحط ليه كريم وبعد كدا اخد كل خصلة واكويها وكان بيبقى تحفة لكن بقالى مرتين اعمله كدا مش بيطلع حلو وبعد الكوى بشويه الاقى شعرى رجع اتجعد تانى انا زعلانة اوووووووووى ممكن تقوليلى ايه السبب؟
أميرة تامر
أميرة تامر
اميره رائعه
رقم عضويتك : 3285
الاوسمه :
العمل/الترفيه : التذكير بالله

29.06.11 11:29
بصي انا عملت زيث التوم بس حطيت علية زيت زيتون ماشي
بس انا جبت بعشرة جنة زيت ثوم بس كانو شوية صغيرين اوي هو عغالي ولا اية
نوننا
اميره جديده
الاوسمه :

29.06.11 23:25
انا سالت سؤال ومحدش رد بليز ارجو الرد .. عايزه حل لشعري تعبني نفسيا بجد دايما هايش جدا من قدان ومقصف هو من ورا ناعم بس من قدام ضايع خالص ونفسي يطول ويتقل انا عملت النخاع مره واحده استمر عليه كام مره عشان نتيجته تبان وايه احسن ليا الكريمات ولا الزيوت وممكمن اسم شئ معين استعمله وسامبو كمان للشعر الهايش
نوننا
اميره جديده
الاوسمه :

29.06.11 23:28
انا سالت سؤال ومحدش رد بليز ارجو الرد .. عايزه حل لشعري تعبني نفسيا بجد دايما هايش جدا من قدان ومقصف هو من ورا ناعم بس من قدام ضايع خالص ونفسي يطول ويتقل انا عملت النخاع مره واحده استمر عليه كام مره عشان نتيجته تبان وايه احسن ليا الكريمات ولا الزيوت وممكمن اسم شئ معين استعمله وسامبو كمان للشعر الهايش