بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 4 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 4 زائر

لا أحد

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

بوسي بسبوسه
oleno.ibrahim
مصريات
dodogrile
وعدتك بعمرى
لحظة صمت
nanyrezo
رحاب عبدالهادى
بحر بلا مرسا
ساره شادى
عيون الملاك
دمعة غرام
asnowit marwaa
dr\Heba Abdelkader
nermin arslan
heba_tm
kfmena
mona _rose
sherren
نوننا
نور حمص
dewww
شاهستا
boky
لاموريه
sarsora shabaan
kokomoko
sondoshassan
sara abd elmonem
oshi410
اجمل سما
roka mody
عناد الحب
roaa2010
memo_a
nodaa
nourahmed
roka2000
اسماء وسام
تقوى كمال مسعد
RanaMohamed
Dr nermin mohamed
jm. zaki
شوشوعامر
batot_batot511
ayouy sayed
bondoa nabil
مافي احد مثلي
salsabil ibrahem
lovesea2
angil story
Om Dedo
أميرة تامر
سمسومه مجدى
eabdalh
ذات الشامة
marwa nor elden
roaa22
malakmohamed
زهور الندي
a.l.y.a.a
رحيق الجنة
jouria
جميله
aya ibrahim
yassmin
kahmed
mayaa ahmed
روان
fiore rosa
mira_2600
Mograd Sodfa
CENDRELA
بوسي ابراهيم
soma_zoma
تى
boba hoba
poty poty
rony_awwad
أيمان
neama
emy ghanem
خنساء العصر الحديث
sweetmannga
jasi
hayam younes
walaazidan
روفان
hoba mohamed
mona yones
ayaessam
ريري رأفت
sara nona
nahr.elhaya
om-moomen
بوسى كاات
sasoma
كليوباترا
فتاة الاحزان
103 مشترك
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
رقم عضويتك : 2801
الاوسمه :
العمل/الترفيه : خريجه كلية الحقوق

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك Empty عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

05.12.10 21:51
يابنات اى مشكلة تواجهك فى شعرك ادخلى هنا اكتبى المشكلة وانا ان شاءالله هحاول ارد عليكى بمساعدة ملكة المنتدى كليوباترا
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك Empty رد: عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

05.12.10 21:57
جميل اوي يا مريومه ربنا يوفقك
sasoma
اميره جديده
الاوسمه :

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك Empty رد: عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

05.12.10 22:05
انا شعرى بيقع جامد ومش عارفه اعمل ايه وكمان وقف نموه
انا جربت وصفات كتير بس مش شغاله اوى وعاوزه اعرف اعمل وصفه بالنخاع ازاى وشكرا المنتدى جامد موووووووووووووووت
بوسى كاات
اميره رائعه
الاوسمه :

05.12.10 22:06
بصى يا قمر انا مش عارفة احدد نوع شعرى اولا وانا صغيرة كان تقييييييييييييييييل جدا وناعم المهم احد العيون اللى مش لطيفة دمرت شعرى ومن ساعتها بقى خفيف جدا ولما مش بحط عليه زيت او كريم بيبقى هايش جدا وفى نفس الوقت فيه قشرة الحمد لله هو ناعم ولما بلفه بيبقى جميل انا عايزة حاجة تطوله وتتقله والقشرة كمان معلش طولت عليكى وهتعبك معاى I love you
om-moomen
اميره جديده
الاوسمه :

05.12.10 22:07
السلام عليكم انا مشكلتى ان شعرى خفيف جدا ومهما ااقصه مش بيطول خال بيفضل على نفس القصر بتاع القصه اللى قصتها ياريت تلاقلاقولى اى حل ليه لانى اتعقدت منه خلالالالالالاص
nahr.elhaya
اميره جديده
رقم عضويتك : 6872
الاوسمه :

05.12.10 22:08
انا شعرى فيه قشرة باستمرار على طول و متهيالى ان ده اللى مخليه خفيف ومقصف ومش بيطول لانه دايما مخنوق من القشرة اعمل ايه انا احترت كتيرررررررررر ودورت كتيرررررررر وشعرى بقى تعبان اوى بعد م كان مفيش زيه بالله عليكم حد يساعدنى
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

05.12.10 22:12
كليوباترا كتب:جميل اوي يا مريومه ربنا يوفقك
يسلم مرورك ياكوكى ياحبيبتى
sara nona
اميره جديده
الاوسمه :

05.12.10 22:19
انا شعرى كويس تقله حلو بس مشكلته انه متدرج ملولو كده مش عارفه اشفله معنى تانى مع ان فتلته ناعمه اوى يعنى لما بيتسرح مش ملكك ولا حاجه بستعمل انضف الشامبوهات بس مش بلفه بصراحه عشان الوقت كسل بقى وكده نفسى فى حل نهائى
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

05.12.10 22:40
sasoma كتب:انا شعرى بيقع جامد ومش عارفه اعمل ايه وكمان وقف نموه
انا جربت وصفات كتير بس مش شغاله اوى وعاوزه اعرف اعمل وصفه بالنخاع ازاى وشكرا المنتدى جامد موووووووووووووووت
بصى ياقمر لازم تستعملى زيت التوم انا برضو كان شعرى بيقع جدا اشتريت زيت التوم من عند العطار ب5جنية او6جنيه وهى ازازة صغيرة واستعملته 12يوم كل يوم احطه على شعرى وادلك فروة راسى ربع ساعه واحط فوطة سخنه واسيبها لمدة ساعه واغسلة بالشامبو وكل يوم كدا لمدة12يوم وبعدكدا خصصت يوم فى الاسبوع بحطه على شعرى ساعه واغسلة
انتى لوهتقدرى تستعمليه كل يوم اشى لومش هتقدرى استعمليه يومين فى الاسبو لمدة شعر يعنى مثلا زى السبت والتلات وميتغيروش وبعد مايخلص الشهر استعمليه مرة واحدة بس فى الاسبوع وخصصى يوم معين متغيرهوش لمدة شهر تانى وهتلاقى شعرك بطل يقع ونبت وطول كمان

بالنسبة انه وقف نموه::-

متقصيش اطرافه كل شهر لكن قصيها كل3او4شهور وعندك زيت الحشيش استعملته طولى شعرى اوى بس نشفة لكن خلطت عليه زيت دابراملا بكميات متساوية وطوله ونعم شعرى
ممكن تستعملى كمان خلطة الزبادى وعليها صفارة بيض او صفارتين وملعقة عسل نحل وزيت توم واى زيت تانى عندك وتخلطيهم وتحطيهم على شعرك وتلبسى كيس بلاستيك لمدة ساعتين وممكن تعمليها من غير الزبادى دى طولت شعرى اوى اوى
الوصفة اللى انا ماشية عليها حاليا وشعرى طول بدرجة غريبة ومنع سقوطه ركزى معايا
خلطت كميات متسازية من الزيوت دى:
زيت حشبش وزيت خروع وزيت توم وزيت لوز وزيت سمسم وزيت زيتون وزيت جوز الهند
خلطهم على بعض وحطيت فى برطمان وقطعت عليهم قرن فلفل رومى اخضر وسيبتهم منقوعين لمدة10ايام وبعدكدا صفيت الزيوت من الفلفل وشيلت الزيوت فى برطمان وحطيت شوية حبات حلبى حصى وممكن لومش هتستحملى ريحتها تحطى بدال الحلبه تحطى محلب مطحون وتسبيه مع الزيوت وتخصصى يوم فى الاسبوع متغيرهوش وتجيبى صفارة بيض وملعقةعسل نحل وتحطى شوية من الزيوت دى وتخلطيهم ببعض وتحطيهم على شعرك من الجذور حتى الاطراف وتلبسى كيس وتلفى شال او اشارب كبير عشان شعرك يسخن وتقعدى3او4ساعات وبعدكدا تغسلى شعرك بشامبو وحاولى تستعملى حمام كريم بوناويل بالقمح وبروفيتامين ب5 بعد ماتغسلى شعرك بالشامبو وبعد كام مرة زى مرتين من استعمالك للوصفة دى هتبان النتيجة وفعلا مش هتصدقى ان دا شعرك

بالنسبة لموضوع النخاع::-
دا اللينك بتاعه بيشرحلك كل حاجة عن النخاع
http://www.wasafatcleopatra.com/montada-fv/topic-t1924.htm
ريري رأفت
اميره جديده
الاوسمه :

05.12.10 22:41
بصى بقه لو سمحتى انا عايزه كل الحلول المتاحه للشعرلانى تعبت جربت حاجات كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير ومافيش فايده
نفسى فى حل نهائى وسريع