بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 168 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 168 زائر

لا أحد

كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

10.01.12 22:39
بصوا شويه النصايح ديه يا بنات
العنايةبالزوج وبنظافته وراحته:

** ساعدي زوجك في أنتقاء ملابسه حينما تذهبين معه للسوق , وساعديه في أختيار عطوراته

وساعته ومجمل أغراضه ..

** ساعدي زوجك في لبسه وفي البحث عن لبس مناسب عندما يريد الخروج من المنزل او للنوم ..

** عاونيه عندما يحلق ذقنه وبيني له كيف هو جميل م ان هناك خطاء ينبغي تصحيحه في ال الذقن وغيره..

** اعملي لزوجك حماما فاترا وافركي جسمه بعنايةمستخدة اجود انواع الصابون والليف الذي تستخدميه انتي في استحمامك ..

** اعملي له حمام زيت ان اراد ذلك ..

** قلمي اظافره او اعملي له بديكير..لقدميه..

** حينما ينتهي من غسيل وجهه ويديه احضري له الكريم وادهني وجهه ويديه او اتركي له ذلك ..

**كلما نزل نوعيه جديده تخص الرجال من لبس او عطور اخبريه عن ذلك او اقتنيها له انتي

ذلك سيجعله يحس بأهتمامه بمظهره ..

** اذا انتهى الشاور جل او شامبو الشعر الخاص به اخبريه عن ذلك ..

** اعطي رأيك في مظهره ولبسه بإيجاب إن طلبك منك ذلك ..
Anonymous
????
زائر

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 Empty التعامل مع الزوج من الالف للياء

10.01.12 22:54
والله يا كوكى برافوا عليكى:
انا مبسوطه بكلامك انتى وسارة ومبسوطه اكتر ان معايا اصدقاء عسل كده وكمان اقدر الجاء لهم وقت الشدة
انا من القاهرة الجيزة
لو عندك حد يساعدنى ابعتيلى ونفسى والله اتكلم معاكى انتى وسارة بصفه شخصية ياريت لو حتى شات على الميل
بحبكم بحبكم بحبكم بحبكم بحبكم بحبكم
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

10.01.12 23:42
يا حبيبتى احنا اسعد بكتير انا للاسف الميل عندى مش مشغلاه خالص بس كنا بنسمع مع بعض على السكاي بي من فتره باذن الله نرجع تانى كانت جميلخ اوى فاطمه غابت عننا مش عارفه هي فين كانت بتشجعنا كلنا يارب ترجع بالسلامه يا بنتى كمان اه نسيت عندنا شات هنا في المنتدى شمالك هتلاقي مكتوب علبه الدردشه بس لازم تبقي بالاكونت بتاعك مش زائر وتدخلى نرغي كلنا باذن الله ويبقي على الهوا مباشره هههههههههههههه يارب يديم المحبه يا بنات يارب
Anonymous
???
زائر

10.01.12 23:58
السلام عليكم اخواتى واتمنى ان تقبلونى ضيفة على موضوعكم واشارك معاكم بمشكلتى Sad Sad Sad Sad Sad
انا قرات الموضوع من الالف للياء بس اكتئبت اكتر من اللى انا فيه لما قرأت مشاكل ميمو وقرأت كلامك ياكوكى انا فعلا عملت جدعة و7 رجاله فى بعض وبدأت بعمل كل شئ فى حياتى الزوجية نبدأ من الاول اخدت بالى منه ومن كل متطلباااااااااااته وعلى رأى المثل بره وجوه فرشت لك وانت .......... غريبه غريبه هدايا وكنت بجيب وشاور وجل حلاقة برفيوم قمصان ازرار للقمصان شرابات مناديل كل لما الاقى دولابه ناقص شئ بمناسبه وبدون مناسبه اجيب ورد معله انى مسرفة وهو فى المقابل نااااااااااادر اذا جاب لى هديه وكمان اكون انا لمحت انى عايزاها وبكده تفقد الهدية معناها وكل مسئوووووووووووليات البيت انا شيلاها لوحدى وبدون ادنى مساعدة عارفين ليه لان شغله بيتطلب منه انه مسافر على طول والمدد من 6 الى 9 شهور وااو وااو واولادى اتولدوا وهومسافر والله يرحم ماما وبابا هما حزينه حزينه الللى كانوا بيتحملوا كل حاجة وساعدونى ويوصله تلغراف انى وضعت بنت او ولد وعقبال ماييجى بالسلامة يكون البيبي بقى عنده 4 او6 شهور ودخلوا ولادى المدارس وكنت باذهب باولادى للمدارس والدروس واذاكر معاهم وهو لما ييجى من السفر يقول انا جاى اجازة عشان ارتاح وغولبت معاه اقوله ايه اللى ليه وايه اللى عليه تجاهى وتجاه اولاده وكله بشرع ربنا واللى فرضه علينا وهو ودن من طين وودن من عجين Question Question Question ولا حياة لمن ينادى حتى قولت له فى مرة انت تكوى قمصانك لانى لما باعمل كده ده فضل منى قالى وعلى ايه انا المهم وابعتهم للمكوجى وبردوا ما نفذش وانا طنشت وردعت للمكوى تانى والبس والون شعرى واضع الميك اب يقولى ايه اللى انت عملاه ده انت من غير اى حاجة حلوة وكلام من ده بس اللى فهامته بعد كده عشان ما يصرفش على المواضيع دى مع انه الحمد لله مقتدر ومش محتاج انه يقتصد وثقافة الذهاب للسوبر ماركت لشراء طلبات البيت مرفوضة اصلا واذا ذهبنا واشترينا حاجات نرى علامات الغضب على وجه لدرجة ان الاولاد بطلوا يمدو اديهم على الحاجات اللى عايزينها وماشى فى البيت باسلوب جديد عليكم يمكن اول مره هتسمعوه مكسوفه مكسوفه مكسوفه وهو ان انا عليا مراعاة شئون البيت وتربية الاولاد وهو الممول يعنى ماهو الا البنك يمدنا بمصروف البيت وعليا اشترى كل الجاااجااااااااااات منه حتى الملابس انا طولت عليكم سامحونى بس حبيت اشارك معاكم وبعدين اكمل معاكم انشاء الله تسلم ايديكي تسلم ايديكي تسلم ايديكي
Anonymous
????
زائر

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 Empty التعامل مع الزوج من الالف للياء

11.01.12 1:26
والله ياكوكى انا عندى سكاى وعندى اكونت عندكم هحاول ان شاء الله ادخل ادردش معاكم..... عايزة افرحك بقىء بالاخبار الحلوة عصارة تفكيريك وافتكاسات سارة
النهاردة جوزى استمر معايا على التليفون لمدة 43دقيقة يعنى طول الطريق
وطبعا طول النهار انا مش ساكته
يعنى مسدج على الماشى
اتصل انا اصلى باطمئن عليك يا حبيبى
بس انا مش عايزه يزهق وعايزة اغير
كمان وهو راجع اشترالى كتب وهو بيقولى علشان تقرائى وتيجى تحكلنا
قولتله انت يا حبيبى عرفت منين انى عايزه اقرا اليومين دول ؟
قالى ممكن تكون الكمياء بتعتك وصلتنى انك عايزة تقرائى علشان كده انا جبت الكتب
انتى ايه رايك بقىء ؟؟؟؟؟؟؟
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
بالنسبه لشمس انا سعيدة بوجودك طبعا بعد اذنك يا كوكى لانى حسه انى فى مكانى
انتى وقعتى فى نفس الخطأ اللى انا وقعت فيه
فلازم يتصلح ولازم تسحبى نفسك بهدوء من غير ما تتكلمى وتقولى زى موضوع المكوة ده حاولى تعملى لنفسك اهتمامات
جوزك اتعود منك انك تعملى كل حاجه والمسئوله عن كل حاجه انسحبى من بعض الامور بسهوكه ودلع مش بخناق ونكد
كمان لازم تغيرى عنده فكرة انه بنك لا
هو مش بنك هو الامان بالنسبه ليكى والاولاد هو الحمايه
انا ده راى المتواضع ده بعد اذن كوكى مش عارفه اذا كان ممكن تاخدى بيه او كوكى عندها كلام تانى طبعا هيه العقليه المفكرة نستنا رايها
وان شاء الله ربنا يصلحلك الحال باذن الله
انا فى انتظارك يا كوكى .............. وحشتينى يا سارة
يارب يارب يارب يارب يارب يارب يارب يارب يارب يارب يارب
I love you I love you I love you I love you I love you I love you
بحبكم بحبكم بحبكم بحبكم بحبكم
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

11.01.12 2:05
اولا انا برحب باميرتنا الجديده شمس اكتئبتى ليه يا حبيبتى بصي يا شمس انا مع ميمو جدا رايها صح اوي لازمك شويه تغيير في حياتك وهتفرق كتير وهنحاول معاكي وهرد عليكي بالتفصيل بس عايزه اقول لميمو حاجه انا بجد حاسه بتغيير ملموس عن اول ما بداتى تتكلمى معانا وياريت ساره ورورو يشاركونى الراي حساكي بقاتى متفائله اكتر وحساكي فرفشتي وفكيتى ده بجد انا حساه وحسه جوزك نفسه بدا يحس بالتغيير يارب يسعدك يا حبيبتى وبالنسبه للملل انا معاكي زي ما ساره قالت عوديه فتره لازم وبعدين اتقلي فتره وبعدين كلميه تانى لاعبيه بهدوء وانوثه الرجاله بتحب الشد والرخي مش بيحبوا الرتم الواحد بس لسه متعودشي اصبري عليه شويه دول كام يوم استمري حبه وبعدين مفيش مانع طول ما هوه حابب تكملي هتحسيه زهق اسحبي شويه احساسك هوه اللي هيحكم من الاخر خلي عندك ترمومتر
انا للاسف معرفشي حد قرب الجيزه يارب اي بنت تقولك انا في مدينه نصر للاسف يارب تلاقي ده مهم اوي تجيبي حد يشيل عبا البيت عبق البيت عنك شويه ان شاء الله مره او مرتين في الشهر بس هتفرق كتير وهتفوقي لنفسك اكتر
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

11.01.12 2:13
شمس انا عايزه اقولك علي حاجه مفيش ياس ابدا باذن الله ولا اكتئاب علي فكره ظروف جوزك كان لازم تتعاملي معاها كده لانه مش موجود فكان لازم تعيشي راجل وست متقدريش ترمي مسئولياته عليه ما هوه مش موجود بس هقولك النقط اللي لاحظتها
اولا مثلا المكوي انا عارفه الرد ده كويس اوي قبل ما يحصل معاكي كاتباه في الردود الاولي لما تقولي له انا بعمل اكتر من اي ست او مش من واجبي اكوي وده بعمله ليك يقولك يا سلام هودي للمكوجي يا سلام هوه ايه المشكله حاجه بسيطه ردهم كلهم كده طيب انت حاسه انك تعبتى ومش قادره او حاسه انه بدون تقدير زي ما ميمو قالت نسمع كلمتين يسموا بدنا ليه كمان وليه اديله فرصه يقول اللي متاكده انه هيضايقنى مش هيحس بالحاجه الا لما تروح منه ديه طبيعه البشر كلهم طيب تعملي ايه تعبانه او حساه بيوفر علي حساب صحتك وقفي فورا بهدوء يعنى اصل ايدي تعبانه اصلي مرهقه وابعتى كلمي المكوجي واكوي الحاجات متهمليهاش بردوا لما يلاقيها مكويه مش هيركز اوى وهيتعود حبه في حبه ان المكوي بكذا طبعا دلوقتى هتبقي صعبه شويه بس بالتدريج قللي مش المكوي بس اللي حساه حمل عليكي وفي ايده يريحك اعمليه ومتحاسبيهوش في سفره معلشي جي ظروف شغله بس ارجع واقولك ليه تياسي انتى والاولاد لما تنزلي سوبر ماركت ويكشر لا التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 3639775017 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 10 3639775017
هيتعود خلاص ان التكشير هوه الحل للتوفير
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

11.01.12 2:26
بصي يا ستي اعملوا تفسكم مش واخدين بالكم ما دام في مقدوره وحاجه ضروري ومش تبذير طنشي الزغر وغيره وعادي العيال كمان تطنش وبعدين هاتى الحاجه هيفضل قالب وشه مش مهم قالك مبذره قولي له ربنا يخليك لينا يا حبيبي ديما هوه احنا لينا حد غيرك فاهمانى مترديش وماله وايه يعنى ما هوه واجبك لا شجعيه ان الدفع بيجيب معامله حلوه وانه مش فرض واجب اد ما هيرجع عليك بسعاده وتجيبي العيال ربنا يخليك لينا يا بابا وهكذا انفخي فيه علشان يحب يدفع انا عارفه البخل صعب تقويمه لكن لو سيبناه هيزيد وخاصه لو انتى من الستات اللي بتزهق من النكد وتقولي خلاص بدل ما يقلب وشه هيستسهل اكتر عارفه زي ايه زي العيل الصغير اللي كل ما يعط تديله الحاجه لا يكشر ما يكشرش عادي انت مش واخده بالك والضحك والهزار عادي فاهمانى لحد ما ينسي وهكذا يبقي سياسه النفس الطويل هي الحل
ولما يقولك انه البنك لا ردي عليه برد يقربه منكم لا طبعا ده انت اهم حاجه وتغور الفلوس الواضح ان سفره وديه مشكله اغلب الرجاله اللي بتسافر بري بيبقي عامل نفسي حاسس انه مجرد بيجيب فلوس زودي مشاعرك الايجابيه ناحيته وقربيه من الولاد اكتر لان بردوا هتلاقيه حاسس ان ان الولاد مش فارق معاهم وفارق معاهم الفلوس بس حاولي صدقينى هتفرق حسسيه بالاسره اكتر وحسسيه باهميته مش شرط هدايا بس الولاد كمان عليهم عامل كبير فكري بطريقه مختلفه مش هقولك هوه كويس او وحش بس انتى بمقدورك تغيري متكتئبيش بجد مشكله ليها حل بس تعرفي اصل المشكله وهي في رايي انه مفتقد الاحساس بالاسره لغيابه الكتير وانه مجرد بنك وده بحكم الظروف مش منك او منه جربي تقربي منه وحسسيه هيفرق كتير يارب يهدي لك الحال بجد سمعيه كلام حلو ومهما قلك التغيير مش فارق صدقينى بيفرق في رجاله مش بتحب التغيير في الشكل بس ليه متطلبات اخري شوفي بيشده ايه قربي من تفكيره اكتر ممكن بالاسلوب عنده اهم من الشكل بس الاتنين من رايي مهمين بس ممكن يكون عايز يحس بالحب اكتر وانه مش مصدر فلوس وبس
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
رقم عضويتك : 16372
الاوسمه :

11.01.12 2:31
طبعا ميمو انا مبسوووووووووووووووووووطة كتير بالتغيير ده
و بأيد كوكي انك فعلا نفسيا اتغيرتي
بقيتي فرفوشة و نعنوشة و باين عليكي في كتابتك انك فرحانة بأول خطوة
دي حاجة تبسط اوي
وحلو جدا انه بيستجيب للتغيير
دي حاجة تفرح جدا
و حاجة مبشرة جدا
ده معناه ان طريقيك بإذن الله سالك
يعني مافيش مطبات
و ان شاء الله هتستردي جوزك 100% قريب ان شاء الله
استمري علي ما انتي عليه
مكلمات منك انتي قصيرة
زي مانتي
بحبك
وحشتني
كده و بس
ماتزوديش
هو هيتصل بيكي زي النهاردة كده
مع طبعا ماتعتمديش علي كده و تسكتي
لا
لازم تغيير الشكل كمان
هاتيها واحدة واحدة ليقول انا دخلت شقة غلط
ههههههههههههههههههههههههههههه
ربنا يسعدك و يوفقك يارب
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
رقم عضويتك : 16372
الاوسمه :

11.01.12 2:34
كوكي انا لازم بقي اترقي و اخد وسام اميرة الافتكاسات الزوجية بقي
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شمس يا حياتي
انتي بتكلميه قد ايه في خلال السفر 6 او 9 شهور دول؟؟؟
اكيد انتي مقصرة شوية من الناحية العاطفية
و ده بيخليه يحس انه بنك و بس
هو سفره ده جوة مصر ولا براها؟؟
بياخد معاه لاب توب او عنده في الشغل او فالبيت اللي بيبات فيه كومبيوتر؟؟؟