بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 80 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 80 زائر

لا أحد

Anonymous
????
زائر

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 Empty التعامل مع الزوج من الالف للياء

01.01.12 13:35
صباح الخير .....
تسلم ايديكىيا حبيبتى .....والله يا كوكى انا مش بندم ابدا على حاجه عملتها
وحماتى انا معنديش مشكله فيها خالص لانها مريضه مسكينه ومش بدقق معاها سنها كمان كبير بالعكس انا بعمل كل اللى هيه عايزاه ده انا كمان بروح اصرف لها المعاش وفلوسها كلها معايا وانا اللى كمان عملتلها اجرءات المعاش ده لما حماى توفى يعنى انا اللى اهتميت بيها محدش تانى اهتم من اولادها ........ بس كل الحكايه انى بعد الولاده دالوقتى عندى بيبى صغير وعندى طفلين تانين . يعنى مشغوله زى ما انتى عارفه يعنى مش هقدر اتحمل عبء تانى ...ولما قولت انى مش هقدر وكفايه عليه اعباء الاولاد وخاصة ان زوجى طول النهار برة ومش بيرجع غير على النوم يعنى انا اللى فى وش المدفع .....تصدقى يكون الرد ايه لما اقول انى مش هقدر : والله يا كوكى قالى باللفظ ......ليه هو انتى يعنى بتعملى ايه : ولا هيه امى محتاجه ايه ؟؟؟؟؟؟ مش قادرة اقولك انى بينى وبين نفسى فى اللحظه دى قررت انى لازم اصر انى مش هكلف نفسى بحاجه انا مش هقدر اعملها ...... بس ربك والحق احيانا انا بعمل من نفسى من غير تكليف يعنى اكله حلوة يعنى :
المهم يا كوكى مش ده موضوعنا ...الراجل هو موضوعنا
تصدقى انا كنت لسه هنزل السوبر ماركت علشان اشترى شوية حاجات فى البيت علشان متزليش لجوزى يجيبلى حاجه ... بس بعد ما قريت كلامك مش هنزل ......
كملى الله يكرمك عايزة اعرف واجباتى ايه تانى علشان مكررش الغط ...
تعرفى يوم الجمعه يعنى اجازة اليك اند الاولاد كانت عايزة تخرج وزهقانه ولما قالوا
لابوهم ..... قالهم مش قادر وبردان مش هنزل
النهارده وهو نازل الشغل يقولى انا النهاردة هتأخر علشان خارج مع اصحابى لانى من زمان مش شوفتهم حزينه حزينه حزينه
بذمتك اعمل ايه اتجنن ولا اتجنن
ردى عليه الله يكرمك كلمينى لاحس هنفجر من الغيظ Sad Sad Sad Sad Sad Sad
كوكى متتاخريش عليه علشان بعد الموقف ده ......هقولك على موقف تانى يحرق الدم
كملى
كملى
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
رقم عضويتك : 16372
الاوسمه :

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

01.01.12 15:32
يا عيني يا ميمو
والله صعبتي عليا
لالالالالالالالالالالالالالالالا
خلاص بقي اتعلمي ليكي ايه و عليكي ايه
و الطلبات يا ابلتي كوكي بقي
اسبوع و اسبوع
عليه انه يعرف ان ده دوره الاسبوع ده
كل طلبات البيت عليه
و كده يبقي شارك غصب عنه
وانا ولا كأني موجوده
كفاية عليا اقول البيت ناقصه ايه
هو بقي يجيب و يشيل و يطلع و ينزل
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
بس طبعا للرجل مثل حظ الانثيين
يبقي انا اسبوع و هو اسبوعين
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
شريرة انا مش كده
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

01.01.12 16:15
ميمو يا حبيبتى هدخلكم بليل واتكلم معاكم لان الولاد طول ما هما صاحيين مش بعرف ارتب افكارى وكمان ابنى عنده امتحانات اعذرونى يا بنات انا عارفه كل كلمه بتقوليها يا ميمو كانى قعده معاكي صدقينى سهل اصلاحه كل الحاجات ديه بسيطه صدقونى قابله للتغيير وانتى شخصيتك قويه طبعا هتقولي ليه لا انا بقولك اه اللي تتحمل المسئوليه ديه تبقي قويه جدا بس عايزه توجهي القوه لاسعاد نفسك اكتر وبعدها تحطي الاخرين وحتى ل بالتساوي لكن نفسك اقل لا يمكن هتبقي سعيده وانا معاكم هنعدل المسار باذن الله هكملكم يا بنات من عنيه ايه كمان تعمليه وايه متعملهوش
بصي يا ميمو في حاله الخروج في سياسه الظن علي الودان امر من السحر والعيال مش بيتوصي زقي العيال عليه ي واختاري مكان بيحبه لو مقدرتيش عليه المره ديه جربي مره تانيه وثالثه وشوفى مكان بيحبه مره في التانيه هيستجيب اصبروا يا بنات ومش كل حاجه تغيظك خليكى جبل وصممي علي رايك من غير خنااااااااااااااااق وريه انك زهقانه او زعلانه بطريقتك وبرقه حتى لو طنش اول مره مع الوقت صدقونى بيتغير بس ابداوا بالتغيير لازم قبل كل ده وعايزه تغيري جوزك هقولكم لما تبداي متبادايش بقرارات صعبه وبس لا لا لازم تبداي بنفسك شكلا ومضمونا وده هقولكم عليه انهرده بليل

ساره السكر بتاعه المنتدي والذ بنوته هههههههههههههه مش هينفع الافتري بتهيالك هههههههههههه دول يفتروا علي بلد ههههه الوسط حلو يا ساره علشان ميطفشي ههههههههههههههه التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 650269930 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 650269930
ونزولك معاه ضروري ليه علشان تختاري اللي يناسب بيتك الرجاله مش بتعرف تنقي الكويس ورخيص فى نفس الوقت وكمان علشان ميزهقشي ويحس انك محملاه فوق طاقته ويحس بيكي معاه في كل حاجه ميعرفش يستغنى عنك مهم اوي اوي ديه يا بنات العزله اللي بتحصل بين الازواج ديه بتبقي وحشه اوي هوه ينزل يشتري لوحده مش هتلاقيها حلوه وممله ليه وكمان بعد فتره انتى هتحسي انك معزوله وفي حاجات لو كاتباهه في الورقه وملقاهاش مش هيعرف يجيب ليها بديل تانى
خير الامور الوسط يا بنات علشان نعيش الطرفين مبسوطين متنسوش بردوا ان رضا الزوج سبب دخولنا الجنه مش عايزين نبقي مفتريين ههههههههههههههههه بس محدش كمان يفتري علينا تمام ولا ايه ؟؟؟؟؟
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 565
الاوسمه :
العمل/الترفيه : dentist

01.01.12 17:02
كوكى حبيبتى انا متوافقه معاكى فى كل الاراء
الوسط فى كل شئ كويس
انا عن نفسى بعمل كده
وانا مقنعه جدا بالمثل اللى بيقول
جوزى على ماتعوديه
بس مع ذلك
ماتيئسيش ياميمو
حاولى وانا واثقه ان كلام كوكى هيفيدك كتير
وياسرسوره بلاش القسوه
لان القسوه بتولد الجفاء
زى مااحنا بنحب انهم يشاركونا لازم احنا كمان نشاركهم
ودايما بقول ربنا يهدينا ويهديهم
Anonymous
????
زائر

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 Empty التعامل مع الزوج من الالف للياء

01.01.12 17:29
والله يا جماعه كلامكم بيدينى الثقه ويمكن حبة امل
نحاول مرة 15 يمكن يكون فيه احسن
والله برضوة انا مش مع الافترا لان انا جوزى عندى برضوة ومع كل الحاجات الوحشه هو برضوة فيه حاجات كويسه علشان الواحد يقول اللى ليه واللى عليه
هو من ناحية الفلوس سخى
جداااااااا
بس المهم تسيبيه فى حاله ومتنكديش عليه لا خروج ولا مسئولية ولاغيرةهستناكى يا كوكى .....هستناكوا كلكم باليل Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
مجهود رائع مجهود رائع مجهود رائع مجهود رائع مجهود رائع مجهود رائع مجهود رائع
HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY
farao
موضوع ممتاز
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 565
الاوسمه :
العمل/الترفيه : dentist

01.01.12 17:39
حبيبه قلبى الحياه مش كلها فلوس
بس انه يبقى سخى دى اكيد ميزه
تحمدى ربنا عليها
بس زى ماكوكى قالتلك حببيه فى الاماكن اللى تروحيها
حاولى تفهمى الاولاد انهم لازم مايضايقهوش
ويحاولوا مايتخانقوش
سهلى عليه الامور
حاولى تجيبيله هديه رقيقه واكتبيله على كارت رومانسى كده
حبيبى ارجوك كل مااطلبه منك ان تحترم انوثتى
لان الانثى بطبيعتها ضعيفه
وانا الان ضعيفه امامك
فاحتوينى وقوينى بيك
وربنا يسعدك ياجميل
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
الاوسمه :

01.01.12 18:01
ساره السكر بتاعه المنتدي والذ بنوته هههههههههههههه مش هينفع الافتري
بتهيالك هههههههههههه دول يفتروا علي بلد ههههه

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 718493
يوه بقي يا ابلتي بتكثف بقي الله
ههههههههههههههههههههههههههههه
انا فرحااااااااااااااااااااااااااااااانة انك شايفاني الذ بنوتة و سكر المنتدي
بس حقيقي ده نابع من حبي ليكو بس
التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 294981 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 294981 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 294981 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 294981

ايييييييييييييييييييه ده
مش هعرف افتري عليه و اطلع عينيه؟؟!!!!!!!!!!! ايه ده امال امارس هوايتي المفضلة دي علي مين؟؟؟
اتجوز اتنين واحد افقعله مرارته والتاني افتري عليه بقي ولا ايه
لا انا عاوزة واحد فول اوبشن
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

لا طبعا ده كله هزار في هزار
انا بحترم جدا الرجل ( انا قلت رجل مش مذكر ها ) و بحترم مكانته كزوج في حياة المرأة
بس ده مايمنعش يعني من حين للتاني كده امارس هوايتي المفضلة دي
لازم يبقي في اكشن
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
Anonymous
????
زائر

01.01.12 20:14
جزاكى الله خيرا
والله يا رورو من ناحية الاولاد مفيش مضايقه خالص وهما زى النسمه
هو بيقول لا يعنى لا No No No No No No No No No مفيش مناقشه.... ده من ناحية الاولاد
الهديه .... بقى يا اختى رورو
اخر هديه جبتها كانت فى عيد زواجنا وكان رده اول ما شافها قالى سعرها كام دى حزينه حزينه حزينه حزينه حزينه حزينه
لالالالالا غاليه اووووووى ومش تستاهل رجعيها..زز.
والله مش بفترى وده اللى حصل بالظبط ..... ومن غيظى روحت علشان ابدلها بحاجه ليه لان طبعا مش ظريفه انى ارجع الحاجه وكانت ملفوفه هديه شيك فى علبه ظريفه ............
زعلانه زعلانه زعلانه زعلانه زعلانه زعلانه زعلانه
pale pale pale pale pale pale pale pale
ده انا قولتله مرة نفسى فى وردة مجرد وردة بلاش هديه بفلوس كتير هديه هديه هديه هديه هديه هديه هديه هديه
كان قالى انا خلاص حبيت مرة وخلصت كل الرومنسيه اللى عندى
تقولى ايه بقى
والنبى يا رورو انتى طيبه شكلك .............
:اسعدنى تواجدكم :
جزاك الله خيرا
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
الاوسمه :

01.01.12 21:41
الله عليكي يا ميمو
انا كده شكلي هقشر بطاطس جنب امي ولا اني اتجوز
التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 1371890812 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 1371890812 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 1371890812 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 1371890812 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 1371890812
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

01.01.12 23:12
لا تحملي نفسك اكتر من طاقتك الا باختيارك وليس بضغط من الاخرين

ههههههههههههه يا ساره شكلك اتعقد
يا ميمو ده الطبيعي يا بنتى هقولكم حاجه يا بنات انتوا اللي بتفتحوا المواضيع
اجزاء مهمه في الجواز قبل الجواز واللي بشوفه في كل البنات انهم فاهمين ان الجواز هيبقي فيه درجه رومانسيه عاليه طبعا لازم قبل الجواز تفهموا حاجه مهمه علشان اللي بيحصل لينا كلنا اننا بنتصدم بارض الواقع بمعنى انك فاهمه ان العشا هيبقي علي شموع وانه هيجيب لك هديه وهوه راجل وورده لما تزعلي ويفتح لك الشقه ويقولك وحشانى لو نزلتى تجيبي حاجه من السوبر ماركت اه في رومانسيه بس بصور تانيه من نظر الزوج زي ميمو ما قالت بالظبط السخاء في الطلبات يعنى مش مخليكي محتاجه حاجه ده الحب والرومانسيه في نظره يعنى عملى بمعنى ان بتاكلي كويس بيتك مش محتاج حاجه وهكذا الراجل عملي يا بنات اللي اقولك بقي انه راجل مش كويس وغير قابل للتغيير الا بهدايه من عند ربنا البخل يا بنات ده طبع وبيبقي بخيل في كل حاجه ان كان مشاعر او فلوس بيبقي اصعب زوج ابعدوا عنه تماما والزوج ابو عين زايغه دول اسوا نوعين اي حد تانى قابل للترويض
التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 294981 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 934861
يعنى من الاخر الرجاله عمليه ده خلقه ربنا لو اتقبلتوا الفكره ديه يا بنات هتلاقوا الحياه اظرف كتير وهتشوفى الحلو ولو هوه مش بيحب الخروج مش اخر الدنيا بس لازم تتوسطنوا يعنى مش هنلاقيه تعبان اوي ونضغط عليه يخرج وبردوا الاولاد محتاجين يخرجوا بردوا اقول خير الامور الوسط وبالتدريج

طيب بقي اخفف حمولي ازاى يا بنات وفي نفس الوقت ارضيه علشان يا ميمو الرد اللي بتقوليه طبيعي اوي علي موضوع مامته قلتلك قبل ما تحكي لما بتقولي له تعبت بيرد عليكي يقول ايه ده شئ مكرر في كل البيوت وانتى فاهمه لو معملتيش مش هنعرف نعمل هههههههههههههههههه ده الطبيعي طيب ايه الحل
اولا انا احب اقول نقطه مهمه اوي انت ناويه تقدمي تضحيات وده بكرره لاي حد بيشتكي انه تعب من تحمل المسئوليه في رجاله هي اللي بتضغط عليكي لفعل كذا او كذا ده اللي صعب لكن لما يكون انتى اللي حسه ان ده عمل انسانى او او اي كان فكرك متحسبيهوش ابدا علي تقديم التضحيه مش صح قدامك حل من اتنين وده يمكن بيضايق اللي بقولها كده يا ايما تعملي بدون انتظار مقابل او متعمليش هقولكم ليه لو انتى بتعملي ومتخيله هيبوس ايديكي ليل ونهار ويقولك انت الست الاول اللي مقدرشي استغنى عنها فده حلم لن يحدث طيب يبقي تعملي ومتنتظريش لاني بشوف بقي الخناق والقلق بيبدا من هنا هي منهاره زيك يا ميمو من رد فعله وانه مش بيقدر حلو وتقوله انت مش مقدر تضحياتى ويوه علي الكلام وممكن توصل لاكتئاب واكتر طيب تعمل ايه بداتى التضحيات ومش عجبك رد فعله وقفيها بدون ذكر اي تهديد لتوقيفها او بانك مش مقدر فعاقبك لا لا التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 3639775017 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 3639775017 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 3639775017
لان كده غلط جدا لان هتسمعي ما لا يسر هههههههههههههه وقفي التضحيات ما دمتى مش قادره تتحملي وقفي تضحيات بدون ابداء اسباب لان اصلا اللي مش واجبك وبتعمليه لا يستحق الاعتذار عن عدم تاديته فانسحبي بهدوء يوم بقي ما يقولك اعملي كذا او كذا هيبقي بجميله وهيحس انه طلب منك وبراحتك وحسب مقدرتك وحسب صحه عمل الموضوع لو الموضوع تقيل عليكي كست ومش من واجبك اعتذري بادب يا بنات وبهدوء وبلاش بردوا الخناق والرد االشديد هوه انتت فاكرانى راجل وحوار جامد اعتذار بهدوء هتعملي الشئ ده هيبقي بجميله وبيختلف كتير اوي اوي لما يجي يطلب منك وتعملي الحاجه ولما تعمليها من نفسك صدقونى بتفرق كتير اوي اعملي طلبه هيحس بفرق رهيب وهيحس انك بتطيعه وتساعديه وبناءا عن رغبته لو حصل اي حاجه مش هيقولك انا مقولتلكيش تعملي وكمان انتى هتحسي براحه نفسيه انه حاسس بقيمتك وطلب منك هتتحل المشكله اسرع مما تتخيلي لا تحملي نفسك اكتر من طاقتك الا باختيارك وليس بضغط من الاخرين

طولوا بالكم يا بنات وكل ديه مشاكل بسيطه الا بقي لو واحده جت قالت ليه جوزي بيمشي مع ستات او حرمنى من الاكل والشرب ومش بيصرف ومبهدلنى ضرب وغيره ده اللي بيبقي الحل صعب جدا لانها طباع فكل ده طبيعي في كل البيوت علشان كده ليه حل ومهما كنتي متجوزه من سنين سهل الحل
بردوا طيب هتغيري بدون تغيير من نفسك لا يمكن

طيب بصيتى لنفسك انتى اخر مره عملتى شعرك امتى جبتى لانجيري حل جبتى لبس بناتى لذيذ وروش غيرتى لون شعرك حطيتى مكياج في البيت هاااااااااااااااااااااا فكروا شويه مشغولين في الواجبات طيب لو جوزك انت تنازلتى عن شويه من اللي بتعمليه مش من واجباتك اللي بتعمليه اوفر عن اللي اتفرض عليكي ده يرضي ربنا انا يشوفك مش حلوه او مش واخده بالك من نفسك هتقولي ليه انا واخده بالي لا يمكن تكونى واخده بالك من نفسك وانتى مطحوووووونه وبتقدمي كل التضحيات للعالم كله بدون ما تشوفي نفسك دلعي نفسك شويه ولما يرجع يلاقيكي فريش ولذيذه صدقينى احسن ليه من الف تضحيه وده شرع ربنا
بمعنى الواجبات الرئيسيه ايه

1-اولا راحته في بيته يعنى ميجيش من بري تقابليه بهوليله العيال
2-تكوني مهياه ليه البيت النظيف ان كنتي بتنظفيه بنفسك او لو هو ميسر بتجيبي عامله نظافه ده موضوع التنظيف ده لينا 3-فيه حوار مطول بردوا بس يلاقي بيته نظيف اي كانت الطريقه
4-اكله معمول ميجيش ميلاقيش اكل
5-شكلك جميل وشعرك متسرح وبتجددي في نفسك باستمرار علشان ميزهقشي
6-لما يمرض تراعيه ومتسيبوهوش ابدا
تمتصي غضبه وحزنه لو عنده اي مشاكل 7-
8- تعاملي اهله احسن معامله ومتعامليش امه ند للند مهما كانت تصرفتها حلوه او وحشه وده بردوا هكلمكم فيه مطول باذن الله ربنا يقدرنى ويكون بقولكم الراي الصائب ونقدر نحسن من حياتنا
9-رعايه الاولاد وبناء شخصيتهم بامومه وحنان واهتمام
10- مشاركته في الازمات الماديه بالصبر ولا تعايريه ولا تزودي طلباتك بل تقللي من طلباتك وتهيالي الولاد للظروف وتفهميهم انها فتره وهتعدي
معلشي طولت عليكم بس هكمل معاكم باذن الله التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 3 934861 يارب يسعدكم جميعا يارب