بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 82 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 82 زائر

لا أحد

شريكة العمر
شريكة العمر
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 26697
الاوسمه :

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

14.01.12 1:06
موضوع فوق الرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااائع
تسلم ايديكو كلكم طبعا في المقدمه الزعيم كوكي ورورو وميمو وسارسوره حبيبتي وشوشو وأماني وكل الاميرااااااااااااااات اللي اشتركو في الموضوع
انا حالاااااااااااا لسه شايفه الموضوع التحفه ده وقريته كله دلوقتي من اوله لاخره استفدت كتييييييييييييير جدااااااااااااااااااااا

بس انا عندي موضوع عايزه اخد رأ اخواتي الاكبر سنا فيه مع اني اتعلمت واستفدت كتييييييير من كلامكم بس انا عايزه حاجه معينه اعملها

أنا مخطوبه من 3 سنوات اذكر اني عشت احلي سنه واحده بس خطوبه كانت اجمل سنه في حياتي حقيقي اني مش فاكره فيها حاجه بس فاكره اني كنت سعيده فيها ومش كنا بنتخانق خالص خلال السنه دي

خطيبي قدي في السن انا وهو عندنا 21 وشويه هو في هندسه واخر سنه ليه السنه دي
بس بعد السنه اللي قلتلكم عليها مش عارفه ايه اللي حصل كل حاجه اتغيرت مش بقي يتصل بيا زي الاول بقي مضيق عليا في كل حاجه كل ما أجي اقوله اني راحه مشوار من قبل ما يعرف فين ولا ليه ولا هتأخر ولا لا يرفض خلال دراستي وانا لسه مخلصه السنه اللي فاتت زادت خناقتنا علي الخروج

لدرجة اني زهقت من الموضوع ده ساعات بتبقي حاجات حصلت غصب بعني ببقي مطريه اخرج او ماما وبابا ريحين في حته وبيخدوني معاهم حاجات كدا يعني خلاني بقيت بخرج من غير ما اقول له
اصلي لو قلت هيرفض وهنتخانق فأروح من غير علمه ويبقي هو مرتاح اني بسمع كلامه وانا كمان مرتاحه من الخناق بس للاسف برتاح من الخناق بس ببقي زعلانه اني بعمل حاجه من وراه

بعدين فرط حقوقي معاه علشان دراسته وبقيت انا اللي بتكلم واسأل عليه علي طول لدرجة اني لما تعبت فتره وكنت محتجاه جمبي ويحسسني انه مهتم بيا مش لقيته وطبعا ايه انا اللي متعوده اسأل مش لما اغيب عنه يعرف ان في حاجه لا فضل اسبوع من غير ما يتصل يومين من غير ما يطمن عليا وهو كان عارف اني تعبانه واما سألته ليه مش سأل تتوقعوا رده ايه قالي اصلي كنت نايم
غصب بعني وانا متعصبه وصدمتي من اللي قاله قلتله انت كنت في غيبوبه مش نايم

بعد كدا قررت اني مفرطشي في حقي تاني وبقيت اطنش سأل واتصل اوك مسألش مش هسأل بقي هو اللي بيتصل بس ايه ايوه يا حبيبتي ازيك عامله ايه مع السلامه حتي كلمة حبيبتي حساها بقيت حاجه زي اسمي كدا

نادر دلوقتي لما يقولي كلمة حب ولما قلتله يقولي مش بتقولي انتي ليه
كل معملاتنا دوقتي تقريبا الند بالند يعني برده لو مش سألت عليه يقولي اعمل زيك وازعل ما انتي كمان مش بتسألي

اوحش حاجه فيه انه عندي جدا وما فيش حد بيمشي عليه كلمه وعلي طول يقولي انتي مش عارفه تفهميني خطبك بقالي 3 سنين ومش فهماني افهم ايه ده كل ما اعمله حاجه واسأله ايه رأيك يقولي وحشه اوك عارفه انها بهزار بس تبقي مره كلمه عدله ومره هزار

حتي الشغل رفضه ويقولي لما ابقي مش عارف اعيشك ابقي اشتغلي
انا بحبه بس حاسه ان الحب ده جوا بنوره ومن الركنه جيه عليها تراب وعايزه تتلمع بس عايزه اعرف ازاي

آسفه اني طولت عليكم بس بجد خلاص هتخنق انا بشوف في عيون الناس كلها الاعجاب بيا انا اتحبيت كتيييييييييير وماحبتش حد فيهم والانسان اللي انا عرفت الحب معاه يعاملني كدا صعبان عليا نفسي عايز اغير طريقته معايا والله بقيت بزهق اتناقش معاه في اي حاجه عارفه انه هيقعد يعاند فيا ومش هستفيد حاجه معاه

قولولي اعمل ايه انا ماليش غيركم بعد ربنا
يارب اجد عنكم حل
عايزه حبني يرجع للحظة ميلاده تااااااااااااني ساعدووووووووووووووووني
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 Empty رد: التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات وتجاربهم

14.01.12 3:47
بصي يا حبيبتى انا اسفه علي التاخير يا بنات بس عندي ضيوف في البيت مش عارفه اسيبهم تلاقونى بدخلكم مسربعه ههههههههههههه
تاني تاني تاني للبنات المخطوبه واللي علي وشك جواز طبيعه العلاقه بين الراجل والست مش بتفضل نار نار يا حبيبي نار هتتصدموووووووووووووا يعنى اليوم الاول 60 مكالمه ورنه واليوم اللي بعده بتقل وهكذا لحد الجواز تقل بمعدل النص من اول يوم لانه حس انه وصل خلاص ليكي وبقيتى ملكه ده مش خطيبك انتى بس ولا جوزك انتى بس ده كل الرجاله كده العواطف الجياشه والغرام ده بيقل بالتدريج لذلك مش بحب الخطوبه اللي بتطول خدوا بالكم غالبا بيحصل مشاكل جامده مع الطول وبيبدا يحس بالبرود كانه اتجوزها لانه اتعود عليها خلاص ده طبيعي
ده اول ملحوظه
الملحوظه التانيه لازم تغيروا الرتم يا بنات مش لازم بانك عيانه لااااااااااااا ابعدي يشتاق يحس انه بيحبك شويه وشوي زي ساره مع حكت باسلوب رومانشي كده وعوديه وفجاه ابعدي ال ايه مثلا نايمه زيه كده او او اصل عندي صداع نسيت من هذا القبيل طبعا منطولشي بردوا يزهق لكن لو لاقي باستمرار لاصقه ليه ولا هتعجبي ابعدي قربي ابعدي قربي وهكذا وبعد الجواز الموضوع بيبقي اصعب بس لو عرفتى تعامليه صح هيبقي احلي من الخطوبه لازم تتعوديه تشوقيه ويشتاق ليكي حتى لو معاكي كل يوم وكل دقيقه يا جماعه الملل اكتر مصيبه عند الرجاله بجد كارثه وبيفك مع اي حد جديد لانه بيعيش دائره البحث وانه صياد وبيحاول تخليه يحبها بيحبوا اللعبه ديه لما يبقي واثق انه مهما عمل مش هتكرهيه هيفكر يرضيكي ليه

الملحوظه االتانيه الحل مش في انك تخبي الخرووج طيب بعد الجواز الحل ما بينكم هيكون ايه الا الخروج من وراه بعد الجواز هيبقي كارثه يبقي هتتحبسي او هتتخانقوا في كل حاجه وكل خطوه في حياتكم مش هينفع واخبطي راسك في الحيط اقعدي معاه واقنعيه ان لازم يكون في نقاش ويا ايما اقتنعع يا تقتنع كلمه لا واللسلام متنفعشي اقنعنى حتى لو عندك مفيش مبرر منطقي بطريقه ظريفه من غير ما تحسسنى اني مجبوره احساس سئ ولازم تقدر مشاعري حتى لو كان الموضوع ده مش بيمثل ليك اهميه لازم تحس بيه لو بتحبني اتكلمى بثقه في نفسك بهدوء شديد وصارحيه ان كده مينفعشي مينفعشي تبدا ي بالضغط ده
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

14.01.12 4:00
خليكي ثابته اكتر متخافيش وقبل ما يحسسك انه هوه اللي زعلان قولي له لا انا حاسه انك مش مهتم برغباتى يبقي مش بتحبنى وكمان عرفيه لو حبي تشتغلي ان الموضوع مش موضوع فلوس لان ساعات الزهق بيجنن اتفقوا مع بعض انك لو حبيتى تجربي يستحمل تجربتك وانك هتتحملي مسئوليتك ولو تعبتى هتنسحبي من التجربه ولو حس انه مضايق يناقشك بهدوء ناقشيه اكتر لازم تحطي الاساسيات في التعامل بزي ما رورو قالت مينفعشي تدخلي حياه وانتى خايفه وانتى لسه في بيت اهلك مش عارفه تخردي وبتخافي وتكذبي وترجعي تضايقي لااااااااااااااااا لازم تتكلموا اكتر ولو اتخانق ابعدي واقلبي وشك شويه متحسسيهوش ان النكد بيجيب نتيجه معاكي وبتنفذي اوامره بالطريقه ديه هيفضل عليها علطول بيتزهقي من المناقشه والنكد خلاص يا حبيبتى ديه طريقتى المفضله ومش بيغلبوا
ابداي صفحه جديده وابداي من اول السطر رغباتك ايه في علاقتكم واقعدي اتنقشي معاه ان شاء الله 50 ساعه لحد ما يعرف انك مصممه وبمنتهي الهدووووووووووووء واحترسي ف يكلماتك اوعي تغلطي فيه خالص بالعكس خليكي رقيقه خالص ولازم تقولي له ان لازم يديكي الثقه لان الكبت مش هيودي الا ان علاقتنا مش هتبقي طبيعيهه وبعدين زعلتى منه انه مش بيسال اوعي تروحي تقولي له انا كنت عيانه ومسالتش عليه لا ولا واحده تروح تقول لخاططبها انتى مش بتكلمنى كتير ليه او مش بتحبنىى اوي لا خالص اتبعي اسلوب القلبه وقلبه الوش بمعنى لو عيانه متتكلميش الا لما يتكلم ولو اتاخر اقلبي صوتك واقفلي بسرعه وحسسيه انك زعلانه وخليه يحاول هوه يكلمك الراجل بيحب اللي بيجري وراهه يا بنات مش العكس وطبعا مش كل الوقت لازم تحسسه انه مرغوب فيه بس مش بتجري وراه شدوا الحبل وارخوا ديما رددوهم بتبقي صادمه مكلمتنيش ليه ده انا كنت عيانه كنت نايم كنت في الشغل كنت عند بابا في الاوده اي حاجه يفرسك بيها ههههههههههههههههه ده الطبيعي بتاعهم متعاتبيهوش بالصريح ابدا واجهي الموقف بطريقه ثابته وطوله بال مع انك تحسسيه بعدم الاهمتمام وده بينطبق انك عودتيه علي الاهتمام في الاول طبعا لانك لو مش متعود انك مثلا بترنى ليه مثلا قبل النوم او بتكلميه هتيجي تغيبي مش هيحس يبقي الخطوه الاولي تعوديه علشان لما تزعلي تسحبي بهدوء وتعرفيه الفرق فاهمانى الاعتدال يا بنات لا يمين ولا شمااااااااااااال اللي بيحصل اننا بنترمي علططول من كتر رومانسيتنا بيحسونا هنموت عليهم يروح اعصابه مرتاحه ويقولك كده كده بتحبينى فاهمانى
يارب اكون فيدتك ويكون رايي في محله ومفيد ليكي يا حبيتبى
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 565
الاوسمه :
العمل/الترفيه : dentist

14.01.12 11:57
زى عادتنا ياكوكى انا متفقه معاكى فى كل الكلام
وخاصتا ان الراجل لما بيلاقى الست هتموت عليه كده
بيسوق الهبل ع الجنان وبيفترى
وزى المثل
قالو لفرعون ايه فرعنك قال مالقتش حد يلمنى
هههههههههههههههههه
شريكة العمر
شريكة العمر
اميره برونزيه
الاوسمه :

14.01.12 15:24
ميرسي ليكي يا كوكي جداااااااااااااااااااااااا فعلا كلامك ريحني

من ناحية الفرسه هو شاطر اوي وبيعرف يفرسني بسرعة

تعرفي ان كل اللي عندنا واخته قالتلي انك انتي السبب في معاملته معاكي انتي اللي بتظهري حبك زياده عن اللزوم

بس انا بحب الحب والرومانسيه وكنت فاكره اني كل ما احسسه بحبي هيحبني اكتر ويقولي اكتر واكتر

بس انا فعلا بقيت ماشيه شويه كدا وشويه كدا

ميرسي ليكي انتي كمان يارورو
شريكة العمر
شريكة العمر
اميره برونزيه
الاوسمه :

14.01.12 15:41
بس تعرفي يا كوكي حاسه ان السبب الاصلي هو طول الموضوع اتخنقت منه علشان كدا بقيت بنصح كل صحباتي محدش يطول الفتره كدا بصراحه حاجه تتضايق مش بنخرج مع بعض لان ده مرفوض من يوم ما اتخطبت مخرجتش معاه غير مرتين وبابا كمان حاسه انه السبب في شوية حاجات مره زعقلي وانا قاعده معاه وهو زعل بس مش قالي وفضل شهر ونص مش يجي عندنا وكان كل ما يلاقينا نتكلم في التليفون يزعقلي ويقولي اقفلي انا عايزك وهو حساس اوي بيزعل من طريقته دي وانا كمان بزعل

حاجات كتييير كانت السبب في تغيرنا مع بعض

اولهم عناده مش بيرضي يحكيلي اي حاجه عنه غير قليل

ثانيا بابا اللي مش بيصون كرامتي قدامه

ثالثا اظهار حبي ليه زياده عن اللزوم لدرجة اني بقيت اتحايل عليه علشان يجيلي

تعرفي حتي لما جيت اقوله مره انه يبقي يساعدني في شغل البيت رد وقالي اومال انا متجوز ليه مع ان كليته في القاهره وواخد شقه مع صحابه واكيد بيشتغل فيها معاهم واما سألته قالي انا مش بعمل حاجه هما اللي بيعملوا كل حاجه

كوكي في موضوع زيارته ليا اقوله بعد كدا ولا لا علي فكره فرحنا قرب علشان كدا كنت عايزه اصلح كل حاجه من دلوقتي

معلش يا حبيباتي طولت عليكم وزهأتكوا معايا انا آسفه لكن ماليش غيركم وانا كنت مضايقه اوي وعايزه اتكلم مع حد
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
الاوسمه :

14.01.12 16:13
ياحبيبتى ربنا يصلحلك الحال
لازم تظبطى امورك دلوقتى
وطبعا ماتطلبيش منه انه يجى
وفى نفس الوقت ماتطنشيهوش
يعنى لما يكلمك فى وسط الكلام ممكن تسأليه
انت جيلى انهارده
كده يعنى
وفعلا موضوع طول الخطوبه ده مش مفضل
بس ده خلاص امر واقع
وبابكى مش غلطان
باباكى فاهم اكتر منك لانه عايز يحافظ عليكى
ومش عايزك تزيدى فى مشاعرك زى ماانتى بتعملى
موضوع المساعده فى شغل البيت اتكلمى فيها فى الوقت المناسب
لما تكون الامور صتفيه والبال رايئ
وربنا يتمملك على خير
شريكة العمر
شريكة العمر
اميره برونزيه
الاوسمه :

14.01.12 16:42
ميرسي ليكي يا احلي رورو

خلاص انا هعمل اللي قولتولي عليه

بحبكم كلكم ربنا ما يحرمني من الصحبه الحلوه دي

تعرفوا انكم عوضتني عن قعدتي لوحدي طول النهار
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
الاوسمه :

14.01.12 16:47
التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 814619 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 814619 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 814619
sarsora shabaan
sarsora shabaan
مشرفه
رقم عضويتك : 16372
الاوسمه :

19.01.12 18:58
ايه يا كوكي
مافيش جديد مع الرجالة ولا ايه؟؟؟؟
مش هتناقشي موضوع الفلوس؟؟ التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408 التعامل مع الزوج من الالف للياء بمشاركات الاميرات الحائرات  وتجاربهم  - صفحة 17 1569388408