بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 206 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 206 زائر

لا أحد

كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري Empty الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري

04.04.11 12:44
يالا يا احلي اميرات باذن الله عايزين نبدا في حمله تحفيظ القران واللي به تشترك تتوكل علي الله وتشوف موضوع السكايبي علشان نبدا حتى لو اتنين وهنكتر باذن الله هيكون تسميع صوتى باالطريقه اللي موجوده في الموضوع ده
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
لان التسميع الصوتى هيبقي اسهل والمتواجدين هيسمعوا لبعض وعلي الاميرات اللي هتشترك الالتزام علي قدر الامكان وياريت تكتبوا المواعيد اللي هتعملوها علشان ننزلها في جدول باذن الله او تقوم بالاعتذار وتبليغ الاخريين علي ان يتم الاتفاق حتى لا يتم تواجد الاميره في غرفه الشات ولا تجد من يقوم بتبادل التسميع معها وان شاء الله الفكره قائمه بس الاهم التفاعل وان العدد يبقي اكبر باذن الله مستنياكم يا اميرات علشان نطبق الفكره في اقرب وقت
il Tulipano
اميره جديده
رقم عضويتك : 7287
الاوسمه :

الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري Empty رد: الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري

04.04.11 13:23
أنا معاككككووا بأذن الله بس هنبتدي بأنهي جزء و نحفظ اد ايه في اليوم ؟
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري Empty رد: الاميرات الي هتبدا تحفظ قران معانا تدخل ضروري

04.04.11 15:28
ان شاء الله من سوره البقره واعملي الحساب علي سكايبي زي ما في الموضوع علشان من اللينك وهاتى اسمك علي السكايبي علشان نضيفك معانا باذن الله يالا يا اميرات اتفقوا علي المواعيد علشان نعمل جدول وانا اتفقنا علي صفحه عايزين كل اسبوع صفحه اوك زي ما تحبوا باذن الله بلغونى وانتم اللي هتقودا الحمله انتى وفاطمه لانكم اول اتنين فتنظيمها معاكم باذن الله
dalia samir
اميره جديده
الاوسمه :

04.04.11 16:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا اسمى داليا وحابه جدا انى اشارك معاكم فى حمله تحفيظ القران بس مش قادره افهم طريقه المشاركه انا عندى فعلا اكونت على السكاى بى بس مش عارفه اشارك بيه ازاى انا بحفظ اولادى القران بنفسى والحمد لله لدرجه انهم حافظين حوالى اربع اجزاء والحمد لله بس مش قادره احفظ معاهم فعايزه اشارك معاكم علشان التزم بالحفظ والتسميع فارجوا الرد عليا سريعا علشان تفهمينى اشارك ازاى وعلشان ابدا معاكم من الاول باذن الله ووفقك الله ورعاك وجعله الله فى ميزان حساناتك على هذه الفكره الجميله فعلا
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
رقم عضويتك : 2609
الاوسمه :

04.04.11 17:49
ان شاء الله يا داليا تبعتى الحساب بتاعك الى على سكاى لكليوباترا على الخاص وهى تضيفك وتبعتلك الحساب اللى تضيفيه عندك
التسميع حيكون ان شاء الله سورة البقرة من الايه 1 للايه 20
المواعيد انا رأيي يكونو يوم السبت من الساعه 8 مساء للساعه 9 والاحد من الساعه 5 للساعه 6
لو عايزين تحددو ميعاد تانى الصبح ممكن عند صلاة الفجر كمان لو عايزين انا ان شاء الله حكون موجوده فى المواعيد دى ياذن الله شوفو ايه المواعيد اللى تناسبكم ولو عايزين بليل متأخر اعتقد ان كليوباترا بتكون موجوده فى المواعيد دى اكتبوا المواعيد اللى تناسبكم واحنا نتفق وممكن كمان تغيرو الايام زى ماتحبو

كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

04.04.11 18:00
يا داليا ابعتى ليه اسمك علي السكاي بي علي اللينك ده وانا هضيفك وهبعت لفاطمه باذن الله انا بضيفكم لبعض من عندي علشان نضمن ان الاسماء متتسربش لولاد ولا حاجه ولو ليكي اكونت مش بتستخدميه يا داليا يا ريت افضل
ابعتيلي اسمك من هنا
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

المواعيد يا فطومه هعمل بيها جدول بس نتجمع باذن الله وانزلكم جدول المواعيد هحاول اتواجد معاكم اتفقوا بمواعيد تناسبكم لانى جوزى كل يوم بميعاد فمش هعرف اثبت علي حاجه فهنزلكم المواعيد مبدئيا يا فطومه بالمواعيد اللي كتبتيها ان شاء الله بالحفظ المطلوب يكون صفحه اسبوعيا يا فطومه صح كده ولا ايه ؟؟؟؟علشان ننزل جدول شهري باذن الله يارب قدرنا يارب علي الخير
يا ريت تتابعوا يا اميرات علشان عددنا يكبر بجد هيبقي خير ان شاء الله
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
الاوسمه :

04.04.11 18:53
تمام كده نبتدى على خير ان شاء الله
وكمان لو الاميرات حابين يزودو الحفظ كمان نزوده بس عشان الكميه ما تكونش كتيره على حد
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
الاوسمه :

06.04.11 16:36
ما كتبتوش يا اميرات ايه المواعيد الى تناسبكم عايزين نسمع الاسبوع الجاى ان شاء الله
nodaa
nodaa
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 5588
الاوسمه :

06.04.11 17:22
انا عيزة اشترك معاكم
بس خيفة ما انتظمش معاكم لان ظروفى ملخبطة خالص اليوميين دول
اعمل ايه
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
الاوسمه :

06.04.11 17:58
اتكلى على الله واشتركى معانا وان شاء الله ربنا حيعينك وتنتظمى
ابعتى حسابك على سكاى لكليوباترا على الخاص
وان شاء الله حنسمع من اول سورة البقرة للايه رقم 20