بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 4 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 4 زائر

لا أحد

موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده

bosswoman
CENDRELA
oshi410
جنات عدن
ام الاولاد
emy ghanem
ضحية قلبي
بوسي ابراهيم
شيماء طارق
كورة البعبع
دكتورة يارب تيقى مشهورة
فتاة الاحزان
كليوباترا
17 مشترك
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده  Empty موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده

02.01.11 12:11
ازيكم يا احلي اميرات ده موضوع زي الوصفات المجربه التانى بس ده خاص بالشعر كله يدخل يضيف انا عن نفسي جربت النخاع تحفه وكمان حمامات الزيت وقفت وقوع شعري الحمد لله بس مش بدهن بيه مجرد حمام زيت مجموعه الزيوت اللي استخدمتها كانت مجموعه من عند العطار زيت النخاع والثوم والخروع مع زيت الجرجير وعملت البيض الصفار حلو اوى والمايونيز تحفه بس بيحتاج غسيل حلو اوى براحه وممكن من تاني مره غسيل بس فعلا مغذى جدا جدا وياريت كله يدخل يضيف وصفته المجربه اللي عجبته للشعر
مستنياااااااااااااااكم
موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده  23pm410
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
رقم عضويتك : 2801
الاوسمه :
العمل/الترفيه : خريجه كلية الحقوق

موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده  Empty رد: موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده

02.01.11 14:12
انا استعملت وجربت كتير اوووووى بس احلى حاجة زيت التوم وجربت صفار البيض والعسل حلو اوى بس عيبه انه بيلبك جامد
وجربت الزبادى وصفارالبيض وعسل وزيوت حلواوى
واستعملت خلطة زيوت كتيرة زيت حشيش على زيت توم على زيت بصل على زيت خروع على زيت سمسم على زيت على زيت جوز هند على زيت لوز وخلطهمةوحطيت عليهم البرشام المقوى والفيتامبنات اللى عندى وخلطهم على بعض حلوة اووووووووى
دى الوصفات اللى عجبتنى
اى حاجة تتوقعوها هتلاقونى جربتها لشعرى ههههههههههههههه
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده  Empty رد: موسوعه الوصفات المجربه للشعر تعالي ضيفي وصفتك للاهميه زالمساعده

02.01.11 19:20
تسلم ايديكى يا مريومه ياريت الكل يدخل يضيف تجربته بجد هنستفيد جدااااااااااا
دكتورة يارب تيقى مشهورة
اميره جديده
الاوسمه :

02.01.11 20:15
بصوا يا حلوات ... انا عملت حاجة مشابهة ليكم بس بطريقة مختلفة
انا جبت 5 فصوص ثوم كبار ولفيتهم فى ورق فوييل وحطيتهم في الفرن 5 دقايق وبعدين طلعتهم وقشرتهم وهرستهم
وبعدين حطيت عليهم معلقة زيت سمسم كبيرة ومعلقة زيت زيتون و ربع كوباية عصير برتقال ومعلقة زيت نخاع
وغسلت شعرى كويس اوى وبعدين حطيت الخلطة دى على شعرى 4 ساعات وغسلت شعرى بعدها
بجد رااااااااائعة ... تساقط الشعر انتهى ومن اول مرة
بليز اللى تجربها تقوللى عملتمعاها اية وتدعيلى
كورة البعبع
اميره جديده
الاوسمه :
العمل/الترفيه : بيتوتية

02.01.11 20:43
السلام عليكم اعضاء المنتدى الكرام
انا جربت كل يوم ادهن ملعقة زيت جرجير +معلقةسبرتو ابيض + معلقة ماء
تدهن فى جدر الشعر وشوفوا النتيجة من تقل الشعر ووقف التساقط
بس اللى يجربها وتجيب معاة نتيجة حلوة يدعيلى بالستر فى الدنيا والاخرة
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

03.01.11 0:51
ما شاء الله عليكم ربنا يسعدكم ويوفقكم في حياتكم وكل بنت تلاقي وصفه وتجربها تاخدوا ثووابها بارب جزاكم الله الف خييييييييييييير
شيماء طارق
اميره جديده
الاوسمه :

03.01.11 0:56
طب ممكن يحد يقولى حاجه عشان التقصيف الجامد فى الشعر مفيش حاجه مقصره فيه ومرسيه كتير ليكوا وهجرب الوصفات دى اكيد
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

03.01.11 0:59
جربتى النخاع ولا لا كمان جمام كريم بيوبوينت بالنخاع روعه عن تجربه والنخاع الطبيعي افضل طبعا
شيماء طارق
اميره جديده
الاوسمه :

03.01.11 1:01
انا فعلا بستعمل حمام كريم بايوبينت بالنخاع بس يارب يجيب نتيجه ومرسيه ليكى ياجميل
بوسي ابراهيم
اميره حيويه
الاوسمه :

17.01.11 14:36
انا بعمل وصفتين في الاسبوع يوم لزيت التوم لواحدة وايوم تاني بعمل خالطة صبار المادة اللي جوة الصبار بحط عليها زيت زيتون وزيت جرجير وزيت خروع بقالي شهرين بستخدمهم وفعلا التساقط قل كتير الحمد لله ولسة هكمل ان شاء الله عشان ربنا يسهل وشعري يتقل ادعولي