بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 141 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 141 زائر

لا أحد

نفرتيتي
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 2
الاوسمه :

اللي حمل بعد فترة من الزواج والابر التنشيطية والتفجيرية  - صفحة 2 Empty رد: اللي حمل بعد فترة من الزواج والابر التنشيطية والتفجيرية

13.05.13 17:42
oshi410 كتب:بصى هو كلة بامر الله

انا مش عاوزة اعقدك بس كل حاجة بتختلف من جسم لجسم
انا عندى نفس حالتك بالظبط
وباخد منشطات وابر ولسة محصلش حمل
عاوزة اقهمك حاجة لان انا كنت بحسب زيك كدة انى اول ما هاخد الابر هحمل على طول

بس لا الموضوع مش كدة

الدكتور هيطلب منك متابعة تبويض
دى عبارة عن عمل سونار مهبلى بيشوف حجم البويضات وصل لاية والحجم السليم للبويضة لحدوت حمل بيبدا من 18 ملى علشان تصلح للحمل

وربنا يكرمك ويكرمنى وكل البنات اللى نفسها فى بيبى يارب واحنا فى شهور مفترجة ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة يارب

ليه مجربتيش التلقيح الصناعى يا اوشا فى ناس كتير نجح معاها و سعره خفيف
oshi410
oshi410
مشرفه قسم الاعمال اليدويه
رقم عضويتك : 1470
الاوسمه :

اللي حمل بعد فترة من الزواج والابر التنشيطية والتفجيرية  - صفحة 2 Empty رد: اللي حمل بعد فترة من الزواج والابر التنشيطية والتفجيرية

14.05.13 10:52
نفرتيتي كتب:
oshi410 كتب:بصى هو كلة بامر الله

انا مش عاوزة اعقدك بس كل حاجة بتختلف من جسم لجسم
انا عندى نفس حالتك بالظبط
وباخد منشطات وابر ولسة محصلش حمل
عاوزة اقهمك حاجة لان انا كنت بحسب زيك كدة انى اول ما هاخد الابر هحمل على طول

بس لا الموضوع مش كدة

الدكتور هيطلب منك متابعة تبويض
دى عبارة عن عمل سونار مهبلى بيشوف حجم البويضات وصل لاية والحجم السليم للبويضة لحدوت حمل بيبدا من 18 ملى علشان تصلح للحمل

وربنا يكرمك ويكرمنى وكل البنات اللى نفسها فى بيبى يارب واحنا فى شهور مفترجة ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة يارب

ليه مجربتيش التلقيح الصناعى يا اوشا فى ناس كتير نجح معاها و سعره خفيف

هو التلقيح الصناعى هو الحقن المجهرى يا رغدة اصل ناس كتير خوفتنى منة وبيقولوا مش بيجيب نتيجة من اول مرة وكمان سعرة عالى وفى مستشفيات واخداة تجارة انا جنب بيتى دار الطب بقت مشهورة جدا جدا
بس خايفة جدا منهم مش عارفة اعمل اية لو عندك تفاصيل واسعار فيدينى يا رغدة الله يكرمك
نفرتيتي
ملكه المنتدى
الاوسمه :

14.05.13 17:24
لا يا اوشا التلقيح الصناعى حاجه و الحقن حاجه تانيه خالص
التلقيح الصناعى بيبقي بالف جنيه تقريبا بس بتاخدى انت دوا للتنشيط
لكن الحقن المجهرى هو اللى غالى اوى لانه بيستخدم تقنيه عاليه

بالنسبه للتلقيح الصناعى انت بتاخدى دوا تنشيط و بعد الحقنه التفجيريه بيحقنوا جوه الرحم
فى واحده صاحبتي عملتها و نجحت من اول مره و فى واحده تانيه عملتها و منجحتش من اول مره بس الحلو فيها ان سعرها خفيف زى ما قلتلك حوالى الف جنيه
oshi410
oshi410
الاوسمه :

19.05.13 13:32
اللة يطمن قلبك يا رغدة وربنا يكرمك بأخ او اخت لعبد الرحمن يارب

فعلا دى مناسبة اوى موضوع التلقيح الصناعى احسن كتير من الحقن لانى كنت خايفة منة قوى

وكمان السعر كان عالى جدا

بس معلش يا رغدة هتقل عليكى دة بيتعمل عند دكتور ولا لازم مستشفى متخصصة وكدة
نفرتيتي
ملكه المنتدى
الاوسمه :

12.07.13 23:54
معلش يا اوشا انا لسه شايفه الرد بتاعك دلوقتى فى دكاتره بتعملها بس بيبقوا عاملين فى العياده بتاعتهم غرفه للعمليات السريعه ديه لو انت فى القاهره ممكن اقولك على دكاتره كويسين فى الموضوع ده
ekah
اميره جديده
الاوسمه :

13.07.13 0:27
بصي يامادام الحقنه دي بتتاخد لما البويضه بتوصل لحجم معين بيتعرف بالسونار وبتاخديها حسب ما الدكتور يقولك دي بتشيل الغلاف الخارجي للبويضه في ناس بتاخدها وتحمل من اول مره وفي ناس بتاخدها كذا مره انا باخدها بقالي 3 شهور تقريبا بس الدكتور بيقولي ان العامل النفسي بياثر علي حدوث الحمل وكتر التفكير بيخلي البويضه الموجوده تتاثر وماتبقاش سليمه ولازم يبقي في متابعة تبويض وعادة الحقن  دي بتتاخد بعد مابتاخدي منشط زي الكلوميد عموما
سبيها علي الله وخلي عندك ايمان بربنا وهو اللي بيرزق
دوما توك
اميره خياليه
رقم عضويتك : 1877
الاوسمه :

13.07.13 3:57
ربنا يرزقك الذره الصالحه التى تقر بها عينك بس انا معنديش درايه بالموضوع دا اسالى الطبيب الخاص بك فهو اكثر خبير بحالتك وسيطمنك باذن الله وان شاء الله الموضوع الجاى تكتبى انك حامل ان شاء الله
اللهم امين بحق هذا الشهر الفضيل
oshi410
oshi410
الاوسمه :

13.08.13 14:35
اة يا رغدة انا فى القاهرة
نفرتيتي
ملكه المنتدى
الاوسمه :

13.08.13 22:53
فى دكتور ممتاز فى اول عباس عند سالمين اسمه يحيي وفا

22914668