بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 119 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 119 زائر

لا أحد

jouria
jouria
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 11952
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبة

شعر طووووويل وكثيف قسما بالله عن تجربه ماراح تندمين  - صفحة 2 Empty رد: شعر طووووويل وكثيف قسما بالله عن تجربه ماراح تندمين

01.12.10 20:17
حاضر ياستي من عيوني

انا جبت كمية سدر مطحون طبعا كل واحدة وشعرها طوله وكثافته

وجبت بصلة مو كبيرة صغيرة شوي قطعتها وحطيتها فمي ومعاها فص ثوم قطعته وحطيتهم يغلو في الماء عادي لما يصبح لون الماء اصفر اطفي النار وجيبي السدر اعجنيه بهديك الماء تبع البصل والتوم يصبح عجينة سائلة شوي حتى تقدري توزعيه على شعرك وحطي شوي زيت زيتون وشوي زيت الخروع بكميات متساوية

وتخلطين الخلطة راح تكون سخنة شوي خليها تبرد شوي وحطيها وستحملي شوي السخونة لانو السخونة رح تفتحلك مسامات جلوة راسك يعني وتتشرب اكبر كمية من الزيوت

حطيها عادي وبعدين جيبي نايلون ولفي شعرك وبعديه حطي خمار او شال بتاع القماش حتى يمسك النايلون وعادي باتي بيها ليلة والصبح اغسليها

اتمنى تفيدكم زي مافدتني

انا في الخدمة
Rainy zeko
Rainy zeko
اميره نشيطه
رقم عضويتك : 11540
الاوسمه :
العمل/الترفيه : عندي فراغ فظيييييييييع

شعر طووووويل وكثيف قسما بالله عن تجربه ماراح تندمين  - صفحة 2 Empty رد: شعر طووووويل وكثيف قسما بالله عن تجربه ماراح تندمين

01.12.10 20:23
ايوا كده يا جوريا فهمتينا صح انا كنت محتاره ومش فهماها بس عايزه اسألك سؤال البصل هانغليه بقشره ولا مقشر وساعه الاستخدام هانرمي البصل ولا هانعجنه مع الخليط؟ :lol:
jouria
jouria
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 11952
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبة

01.12.10 20:33
لالالالالالالالالالا تقشري البصل طبعا والثوم ايضا وتغليهم لما تبقى المية صفراء يعني تلونت بالبصل والثوم احنا نحتاج المية بس مش شرائح البصل
حنرميه لانو فقد كل مكونات المفيدة
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
رقم عضويتك : 2609
الاوسمه :

01.12.10 21:21
ياجماعة أنا عايشه في دولة أجنبية وكل الوصفات دى بتكون فيها على الأقل مكون أو أتنين مش موجودين هنا يعنى لازم تيجى من عند العطار وانا شعرى جاف ومتقصف ونفسي في وصفه تكون متجربه وتكون مكوناتها متوفرة في البيت مش محتاجه عطار
ياريت اللى تعرف حاجه تفدنى ورينا يجعلو في ميزان حسناتكم
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

01.12.10 22:29
عندك النخاع ممكن توصلي ليه من الجزارين ولا متعرفيش لو تعرفي هتلاقي المواسير بتاعت اللحوم بجد النخاع هوه الحل للتقصيف ولو مش عارفه هاتى بيوبوينت حمام كريم جاهز بالنخاع تحفه الله العظيم عن تجربه من الصيدليات
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
رقم عضويتك : 2609
الاوسمه :

02.12.10 20:54
شكرا ليكي جدا جدا حجربه وان شاء الله ربنا يجعل فيه الفايده
بوسي ابراهيم
اميره حيويه
الاوسمه :

19.01.11 0:12
انا لما سافرت القاهرة سألت علي السدر يا بنات قالولي مالوش علاقة بالشعر خالص وحزروني منة سألت علية في مصر عشانة مش موجود هنا خالص رأيكم اية
Sandro
Sandro
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 3322
الاوسمه :
العمل/الترفيه : بين الارقام والقيود والحسابات

19.01.11 1:55
تمام اوي حجربها
علياء السجاعي
اميره جديده
الاوسمه :

15.02.11 1:10
انا نفسي اجربها شكلها جامد بس ربنا يستر جزاكى الله خيرا