بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 27 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 27 زائر

لا أحد

زيت الثوم روعه لاطاله وانبات وكثافه الشعر

اشواق الورد
sara_sa3323
lovelyeve
بحر بلا مرسا
bataaa
الايمان الطاهر
lavender
nona_2030
عزى ايمانى
نوننا
bousycat
sun light toto
cidney
malakmohamed
Mograd Sodfa
cleopatraegypt.2
soo bakeer
HEND....
جنات عدن
فاطمة الزهراء
white heart91
emy ghanem
jouria
gege-200
Sahar mohamed
ام يوسف
bosca
sweetmannga
marwa nor elden
shoshyta
nourhan hamed
mariam ezz el din
amola 2010
sarah behiery
Gihan Roushdi
poty poty
aia elmasry
sousou
حورية البحر
mayo
فتاة الاحزان
فريسكااا
gasym
روان
48 مشترك
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
رقم عضويتك : 2801
الاوسمه :
العمل/الترفيه : خريجه كلية الحقوق

زيت الثوم روعه لاطاله وانبات وكثافه الشعر - صفحة 4 Empty رد: زيت الثوم روعه لاطاله وانبات وكثافه الشعر

25.09.10 23:19
يارورو ياحبيبتى اناجيبت زيت التوم بس انافعلا عايزة حل سريع لان شعرى فعلا اصبح بيقع بدرجه غريبه اناعايزةاسالك لوعايزة اوقف التساقط دا بسرعه ممكن استخدم زيت التوم كل يوم لمدةاسبوعين وبعدكدا استعمله يوم ف الاسبوع لمدةشهرين يمكن كدا يكون حل اسرع لموضوع تساقط شعرى؟
وسؤال تانى ياحبيبتى ايه الضرر لو استعملته على طول اكتر من شهرين مادام هوبيطول الشعر؟
معلش يارورو تعباكى معايا بس انا بتمنى شعرى يبطل يقع
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 2672
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه

زيت الثوم روعه لاطاله وانبات وكثافه الشعر - صفحة 4 Empty رد: زيت الثوم روعه لاطاله وانبات وكثافه الشعر

26.09.10 14:45
mariana.ibram كتب:يارورو ياحبيبتى اناجيبت زيت التوم بس انافعلا عايزة حل سريع لان شعرى فعلا اصبح بيقع بدرجه غريبه اناعايزةاسالك لوعايزة اوقف التساقط دا بسرعه ممكن استخدم زيت التوم كل يوم لمدةاسبوعين وبعدكدا استعمله يوم ف الاسبوع لمدةشهرين يمكن كدا يكون حل اسرع لموضوع تساقط شعرى؟
وسؤال تانى ياحبيبتى ايه الضرر لو استعملته على طول اكتر من شهرين مادام هوبيطول الشعر؟
معلش يارورو تعباكى معايا بس انا بتمنى شعرى يبطل يقع

انا عايزه اسالك الاول انتي عندك انميا او نظام غذائك ايه بالظبط فهميني

ولحد ما تردي علي سؤالي ممكن تستخدميه كل يوم زي ما انا قلت في الوصفه بس انا كنت بقولك في الاول مره في الاسبوع علشان شعرك مش يجهد من الغسل الكتير وكمان فتره العلاج تبقي براحتنا وهو ممكن يستخدم اكثر من المده دي لو حاسه بتحسن ولو طفيف بس المهم بيجيب نتيجه استمري لحد ما توصلي للسمك المطلوب وياريت لو بتعملي صبغه لشعرك توقفيها تماما
انا عايزه اعرف ايه درجه التحسن اللي حصلت لشعرك من ساعه ما استخدمتيه

ارجو الرد يا ماريانا علشان اعرف احدد الخطأ فين ؟
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

26.09.10 16:33
انا زمان وانا صغيرة كان عندى انيميا بس اتعالجت لكن انا شعرى كان طويل اوى وغزير وحلو ناعم بس المشكلة انى لمادخلت كلية جديد حبيت بقى الموضة وكنت بقصه دايما مدرج ومرةقصيته كاريه يعنى مكنتش بخليه يطول وكنت طبعا بسشورة واكويه كنت مبهدلاه معايا ههههههه لغاية مابقى يقع بدرجه غريبه لكن مغيرتش لون شعرى خالص بس بعدكدا خلاص حبيت ان شعرى يرجع زى الاول قبل ماادخل كليه لقيت انه مبقيش يطول بسرعه زى الاول بقى ببطء جدا كانه مبيطولش اساسا واتقصف ونشف ومبطلش وقوع وخف اوى واستعملت زيت الحشيش بقى كويس بس لمابطلت استخدمه تانى شعرى بقى يقع اكتر من الاول ودلوقتى مستمره على ماسك الزبادى وعسل وصفاربيض وزيوت من حوالى شهرين مستمره على الماسك دا
حاليا نام غذائى م اسبوع كدا بدات اكل اربع فصوص توم مع الفطار وساعات كتير بشرب معلقتين عسل اسود فى الصبح على الريق وبدات اكل فلفل اخضر مع انى مكنتش باكله ابدا وبردو مش شايفة تحسن وشعرى بيقع زى ماهو
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 2672
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه

26.09.10 18:41
بصي يا مريانا انا اختي كان شعرها بيقع وراحت للدكتور اداها العلاج دا وكان جميل

هو كان عباره عن كريم وزيت وشامبو وحبوب بتتشرب

ودا طبعا بجانب طبق سلطه في كل وجبه

الكريم كان اسمه هير ماكس hair max

والزيت كان اسمه استايل

ولما اكلمها هبقي اسءلها الباقين اسمهم ايه

بس شعرها من يومها بقا جميل والعلاج دا كان لمده 3 شهور
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

26.09.10 19:20
صدقينى يارورو مش عايزةادخل فى موضوع العلاجات انا الاول هجرب زيت التوم لونفع يبقى كويس لومنفعش يبقى هاخد منك اسم العلاج دا واجربه
بس ياحبيبتى هو زيت التوم هحطه على شعرى وادلكه وبعدكدا هلف عليه فوطه سخنه ولا البس بونيه احسن؟
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

26.09.10 19:22
صدقينى يارورو مش عايزةادخل فى موضوع العلاجات انا الاول هجرب زيت التوم لونفع يبقى كويس لومنفعش يبقى هاخد منك اسم العلاج دا واجربه
بس ياحبيبتى هو زيت التوم هحطه على شعرى وادلكه وبعدكدا هلف عليه فوطه سخنه ولا البس بونيه احسن؟
فتاة الاحزان
فتاة الاحزان
مشرفه قسم الشعر
مشرفه قسم الشعر
الاوسمه :

26.09.10 19:25
sarah behiery
اميره جديده
الاوسمه :

30.09.10 0:10
شكلها جميلة اوى الوصفة دى انا هجربها ويارب تجيب نتيجة انا شعرى متقصف جدا وشكرا على النصيحة
amola 2010
اميره جديده
الاوسمه :

30.09.10 3:47
انا كمااااااااااان عايزة حل مبقتش عارفة اعمل اييه في شعري ساعدوووووونى عايزة اعرف هل في فيتامينات من الصيدلية كويسة بس متكونش مضرة يعنى انا سمعت عن هيرتون وعن بنتاجور انتم رايكم ايه
انا بفكر اعمل نطام بقي جديد
حمام زيت املا قبل الغسيل مرة اما المرة التانية في الاسبوع هعمله بامبولات البانثينول + غسل الشغر بصابونة زيت الزتون + بعد الغسل تصفيفه بكريم املا المستورد لعناية مكثفة للشعر اسمه كدة
وعايزة اقول كفاية غسل الشعر مرتين في الاسبوع او تلاتة لكن مش اكتتتتتتتتتتر حتى لو الشعر حلو لانه ياجماعة دهخه كدة بيضعف الشعر اكتتر وقولولي رايكم في وصفتى اللي عايزة اعملها
ايه رايكم في ده
mariam ezz el din
mariam ezz el din
اميره جديده
رقم عضويتك : 5275
الاوسمه :
العمل/الترفيه : مصصمة جرافيك سابقا وماما لاحلى بنتوين حاليا

30.09.10 4:26
انا كنت بس حابة أأكد على موضوع الريحه بجد ريحته بتروح بعد الغسيل ولا هايبقى الموضوع ..واضح ولازم أغسله بصابنوةالزتون ولا ممكن شامبو عادي ولو كده دي برضه موجوده عند العطار,,,,,وبجد شكرا على الوصفه ,,انشاء الله اجربها وهاقوللك النتيجه