بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 40 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 40 زائر

لا أحد

لكل النساء....ملف كامل عن المنطقه الحساسه

a.l.y.a.a
simsma mossad hammad
indiana
elmog elhady
سهيله احمد
fepoo
nody
logayn
كليوباترا
winnie
fulla
marwa maher
بنوتة ذوء
roro25285
هدي امة الله
maysa
نفرتيتي
21 مشترك
winnie
اميره حيويه
رقم عضويتك : 137
الاوسمه :

لكل النساء....ملف كامل عن المنطقه الحساسه - صفحة 2 Empty رد: لكل النساء....ملف كامل عن المنطقه الحساسه

31.05.10 11:42
بجد وصفات رائعة ومجهود أكتر من رائع تسمل الايادي
بس عندي سؤال اية هو ملح الحليب وممكن اجيبه من فيييين
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

لكل النساء....ملف كامل عن المنطقه الحساسه - صفحة 2 Empty رد: لكل النساء....ملف كامل عن المنطقه الحساسه

31.05.10 15:26
ملح الحليب موجود عند المولات زي السراج وغيرها واقسام التجميل في المحلات المختصه بحمامات الكريم للشعر وكريمات البشره وكده هو ملح داخل معاه تركيبات تانيه بيبض وممكن تعمليه في البيت والطريقه موجوده بردوا هنا علي المنتدى ازاى تعمليه طبيعي من البيت هدور لك علي اللينك
logayn
logayn
اميره نشيطه
رقم عضويتك : 1462
الاوسمه :

31.05.10 16:01
:flower: شكرااااااا :flower:
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

31.05.10 16:08
العفو يا قمر نورتينا بمشاركتك اهلا بيكى
marwa maher
اميره جديده
الاوسمه :

01.06.10 13:22
marwa maher كتب:معلومات رائعة شكرا بس ليه سؤال من فضلك هو ازالة شعر المنطقة بالسويت غلط ولا مفهوش مشكلة ياريت اجابة لان الموضوع دة مسببلي حيرة
:?:
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

01.06.10 21:58
غلط من ناحيه ايه بالظبط لا مفيهوش حاجه طبعا بالعكس ناس كتير في الغالب بتستعملوا بس في ناس بتتسبب لها حبوب وترهل لذلك في سيلك ابيل جديده والات ازاله الشعر للمناطق الحساسه افضل من ناحيه النظافه فى الاستخدام مع الحر وطبعا بتشيل اقصى الشعيرات فعلا لكن من ناحيه مضر استعمال السويت لا ابدا مفيش ضرر
marwa maher
اميره جديده
الاوسمه :

02.06.10 14:31
مرسي على اهتمامك بس اناسمعت ان المنطقة دي فيها خلاية عصبية كتير وازالة الشعر بالسويت بيموت الاعصاب دي وان في حديث عن الرسول علية الصلاة والسلام بمما معناه( نتف شعر الابط وحلق شعر العانة ) بس انا مش عارفة اذا كان الكلام دة صح ولا لأ يعني لو على الكلام دة بيكون المفروض ان احسن طريقة هي الحلاقة بس انا بحس ان الموس بيطلع شعر اكتر وبيسود مع ان في ناس كتير بتسعمل الطريقة دي( الموس ) وبتقول انها طريقة كويسة وانها الطريقة الصح والكلام دة سمعتة من دكتورة بس انا اتعودت على السويت وبالنسبة للسيلاكابيل انا مش بستعملها خالص لانها بطلعلي حبوب ومش بحبها فياريت لو انتي عندك اي فكرة عن الموضوع دة تنصاحيني ومعلش انا بتعبك بأسئلتي الكتير بس ملناش غيرك يا دودو
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

02.06.10 15:20
لا طبعا انا مش متخصصه في الدين اوى مقدرش ارد معلش انا بستحرم افتلا اما بالنسبه ان السويت بتموت الخلايا العصبيه معتقدش ممكن تستعملي مكنه الحلاقه لسيلك ابيل وتدهنى مضاد حيوى مرهم دكتوره جلديه قالت ليه لان زمايلي انتى عارفه انا طبيبه اسنان سالتها قالت ليه اي نزع للشعر بيدخل ممكن ميكروب اثناء النزع بعد النزع فقالت ليه تضعى مضاد حيوى مرهم بعد النزع لمده 3 ايام وكمان كده مش هيبقي فيه حبوب وبالنسبه للاسمرار ده ملف كامل ولازم ملابس قطنيه في الصيف ملوش دعوه بطرق الازاله ده من الاحتكاك والعرق فلازم انك تحاولى يبقي قطن اللبس وخاصه ساعه الخروج علشان الاحتكاك والعرق وممكن بقي السنفره زى الجسم بالظبط مع الترطيب هتفرق كتير جدا بس كل واحد بيستعمل طريقه وبتريحه فاهمانى والاعتناء بعد كده كل في نظرى كويس بس كل واحد بيبقي معاه طريقه احسن ناس بتستخدم الكريمات وناس سويت وناس الحلاقه وناس سيلك ايبل مفيش مشكله بس بالتجربه كل واحد بيرتاح لحاجه وحسب الجسم كمان
marwa maher
اميره جديده
الاوسمه :

03.06.10 17:37
عندك حق فعلا كل واحد بيستعمل الطريقة اللي بتريحة في ناس مش بتستريح الا في الحلاقة وانا مثلا مش بستريح الا للسويت وكل واحد حسب التعود انا بس قلت احكيلك على اللي سمعته يمكن يكون عندك فكرة وفعلا انا هستخدم موضوع المضاد الحيوي دة لان اعتقد ان دي حاجة مفيدة وشكرا قوي على اهتمامك وعايزة اقلك ان دي اول مرة اشترك في جروب واتفاعل معاه بس بجد زوقك واهتمامك ومتابعتك لينا ليها اثر حلو قوي وبتخلى الواحد يتشجع ويشارك وبالمناسبة انا كمان اخويا الصغير دكتور اسنان ويمكن تطلعو تعرفو بعض Smile))على فكرة انا عايشة في السعودية وانتي مش متخيلة ان الجروب دة بيقلل ااحساسي بالغربة قد ايه
logayn
logayn
اميره نشيطه
رقم عضويتك : 1462
الاوسمه :

04.06.10 2:29
احنا على كده طلعنا زمايل يا كليوباترا انا كمان دكتورة أسنان cheers