بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 23 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 23 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات   Empty حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات

12.05.11 12:58
حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات

الأربعاء, 11 مايو 2011 23:11

د. عبد العزيز حجازي
كتب- محمد غنيم:

قال د.عبد العزيز حجازى رئيس لجنة الحوار الوطنى لبرنامج 90 دقيقة مساء اليوم الأربعاء إن لجنة الحوار الوطنى قد رفعت توصية باقتراح للمجلس العسكرى ومجلس الوزراء بتأجيل الانتخابات البرلمانية لحين استعادة الأوضاع الأمنية.
وأشار حجازى إلي أن المجلس العسكرى ورئاسة مجلس الوزراء يدرسان تأجيل الانتخابات بعد وجود إجماع للقوى السياسية على ضرورة ذلك لحين استعادة هيبة الدولة .
وأضاف حجازى أن أحداث إمبابة وما تبعها من أحداث انفلات أمنى هى سبب القلق من إجراء الانتخابات البرلمانية فى هذا التوقيت.
وأكد حجازى أن الأحداث الأخيرة قد تسببت فى إخراج الحوار الوطنى عن الجدول الذى كان مقررا له لدراسة الأوضاع السياسية وشكل الانتخابات وتحقيق العدالة الاجتماعية إلى مناقشة خطورة إجراء الانتخابات البرلمانية بسبب توتر الحالة الأمنية.
شاهد الفيديو:

بوابة الوفد الاليكترونية
يارب ما تتاجل علشان نفوق بقي تعبنا
فاطمة الزهراء
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
رقم عضويتك : 2609
الاوسمه :

حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات   Empty رد: حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات

12.05.11 13:03
يارب ان شاء الله الدنيا تهدى بقى فى مصر والاحوال تتظبط انا مش عارفه ايه الى بيحصل ده
emy ghanem
اميره فضيه
رقم عضويتك : 9301
الاوسمه :

حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات   Empty رد: حجازي: العسكري يدرس تأجيل الانتخابات

12.05.11 13:11
نفسى اعرف فتنة طائفية ايه وبتاع ايه مايهدوا شوية وبعدين كمان انتفاضة فلسطينية طيب مش لما نظبط امورنا ونهدى وبلادنا تهدى نبقى نبص لغيرنا وبعدين انا نفسى اعرف هما عايزن اصلاح ما يتحركوا بقى كل واحد يشتغل فى اللى هو فيه لحد ما الامور ترجع لوضعها وبعدين يقوم الاصلاح يجى على الكل مش كل شوية اعتصامات وفتن الواحد زهق احنا كدة بنرجع وبعدين الانتخابات والحاجات هتهدى الوضع كتير وكل واحد هيبقى عارف دوره والكل هيشتغل وبرضه الانتخابات ممكن تحصل منها مشاكل اكتر مبقتش عارفة والله ايه المفروض يتعمل
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

12.05.11 19:39
انا بجد حسه ان الانتفاضه وقصه الزحف على حدودنا ده بجد ناوين يخربوها ربنا قال لينا واعدوا لهم ما استطعتم من قول بما معناه يعنى ايه وانا عندي مفيش رئيس ولا قائد وخناقات والاقتصاد متبهدل اروح استفذ علي الحدود ده كده عايزين حد يحتلنا ده وضع مش طبيعي بجد فين توحدنا اصلا علشان تقفي جنب حد لازم تكونى اصلا ايد واحده ده مخطط انهم يدخلوهم ولا ايه مش فاهمه هتجننننننننننننننننننن بجد ايه الزحف والقصص الغريبه دلوقتى حبكت واحنا في الحاله ديه ربنا يرحمنا احنا اللي اتمرمطنا في الليله ديه الشعب العادي ولا الهوي هيودونا لفين مش عارفه في حاجه كبيره انا قلقااااااااااااااااانه اوى
emy ghanem
اميره فضيه
رقم عضويتك : 9301
الاوسمه :

12.05.11 20:11
ربنا يستر انا كمان خايف والله انا كنت اكتر متفائلة ايام الثورة وبعدها وكل ماحد يقول ده حصل كذا واتحرقت كذا اقول مش مهم ان شاء الله اللى جاى خير واحسن وربنا لطيف بعباده وبمصر
بجد دلوقتى انا بقيت خايفة وقلقانة ربنا يستر ان شاء الله