بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 34 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 34 زائر

لا أحد

روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 2672
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه

تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر Empty تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر

09.05.11 9:40
تعرفي على الاوقات المناسبة لإزالة الشعر
ينبغي أن يقتصر استعمال ماكينات إزالة الشعر على السيقان فقط.

فقد أوضحت مجلة المرأة «فرويندين» الصادرة بمدينة ميونيخ جنوب ألمانيا، أن
ماكينة إزالة الشعر لا تصلح لإزالة شعر الإبط؛ حيث تسبب هذه الماكينة
آلاماً لجلد الإبط الحساس للغاية. وأضافت المجلة أن الملاقيط الدوارة –
حتى في الماكينات عالية التقنية – تُعد عنيفة لدرجة أنها يمكن تتسبب في
تورم العقد الليمفاوية الموجودة أسفل الإبط.

وفي بعض الأحيان يكون لإزالة الشعر بالماكينة آثار جانبية على السيقان
نفسها؛ حيث يمكن أن تظهر بثور حمراء صغيرة بالسيقان فور استعمال الماكينة.
وهنا تنصح مجلة “فرويندين” بمعالجة السيقان بواسطة جِل الألو فيرا، مشيرة
إلى أن أفضل وقت لإزالة الشعر هو الفترة من الساعة 09:00 إلى الساعة 10:00
صباحاً أو الفترة من الساعة 1
00 إلى الساعة 15:00 ظهراً؛ لأن الإحساس بالألم يقل إلى الحد الأدنى خلال هذه الأوقات
تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 275_1194179831تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 275_1194179831 تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 99221 تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 275_1194179831تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 275_1194179831
roro25285
roro25285
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 565
الاوسمه :
العمل/الترفيه : dentist

تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر Empty رد: تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر

09.05.11 15:52
تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 569333
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
الاوسمه :

تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر Empty رد: تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر

09.05.11 19:56
roro25285 كتب:تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 569333

يسلم مرورك
monaalunaa
اميره فضيه
رقم عضويتك : 18255
الاوسمه :

09.05.11 20:03
يا خبر دة انا علطول بعمل سيلك بيل ايدي ورجلي وباطي لان بصراحة بتكون اسرع من السويت
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
الاوسمه :

09.05.11 20:04
monaalunaa كتب:يا خبر دة انا علطول بعمل سيلك بيل ايدي ورجلي وباطي لان بصراحة بتكون اسرع من السويت

حاولي تقللي من استخدمها انا مبحبش استخدمها علطول بتعملي شعر تحت الجلد
emy ghanem
اميره فضيه
رقم عضويتك : 9301
الاوسمه :

09.05.11 20:08
بس يارورو عارفة نزلت احدث نوع لسة نازل جديد ماكينة براون حلوة اوى بنت خالى لسة شرياها بقالها شهرين بس بتشكر فيها جداااااااااااااااااااااااا بتقولى فيه شفرة للمناطق الحساسة بتخليها فلة وشفرة للابط بتقولى لوحدها وشفرة كمان للوش بتعمل بيها وشها بتقولى تحفة وبتشيل احسن من السويت وبتشيل الشعر الرفيع الى مش بتشال بالسويت قعدت تشكرلى فيها جداااااااااااااااا كأنها بتقرالى النشرة بتاعتها ههههههههههه وقالت ليا سعرها بالمصرى تقريبا 750 جنيه او 800 مش فاكرة بالظبط اصله فى الامارات واشترتها من هناك
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
الاوسمه :

09.05.11 20:10
emy ghanem كتب:بس يارورو عارفة نزلت احدث نوع لسة نازل جديد ماكينة براون حلوة اوى بنت خالى لسة شرياها بقالها شهرين بس بتشكر فيها جداااااااااااااااااااااااا بتقولى فيه شفرة للمناطق الحساسة بتخليها فلة وشفرة للابط بتقولى لوحدها وشفرة كمان للوش بتعمل بيها وشها بتقولى تحفة وبتشيل احسن من السويت وبتشيل الشعر الرفيع الى مش بتشال بالسويت قعدت تشكرلى فيها جداااااااااااااااا كأنها بتقرالى النشرة بتاعتها ههههههههههه وقالت ليا سعرها بالمصرى تقريبا 750 جنيه او 800 مش فاكرة بالظبط اصله فى الامارات واشترتها من هناك

عندي احدث واحده دي فيها كل المميزات وشفرات كتيره لكل المناطق وكمان بتشتغل تحت المايه
ههههههههه بتغطس يعني
بس مش بحبها ممكن اعمل سويت واللي ميطلعش باجيبه بيها بس انما استخدمها اساسي مش بحبها
كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

09.05.11 20:15
معلومات جديده اوى يا رورو تسلمى يارب
emy ghanem
اميره فضيه
رقم عضويتك : 9301
الاوسمه :

09.05.11 20:17
ايون ههههههههههههه هى دى نسيت اقولك الميزة دى كمان انها بتشتغل تحت الميه مش لازم توصليها بالكهرباء لانها بتتشحن ببطارية
بس هى عجباها اوى طيب ليه انتى مش حبتيها دانا فكرت اجيبها هههههههههههههههههههههه
اعمل ايه دلوقتى اهو انا عايزة اى حاجة تخلصنى من الحلاوة اصلها بتوجع اوى تعرفي علي الاوقات المناسبة لإزالة الشعر 979371
roaa2010
roaa2010
اميره فضيه
رقم عضويتك : 3948
الاوسمه :

09.05.11 20:19
فعلا معلومات جديدة ده انا كنت بفكر اليومين دول اشتريها
مرسي يا روني