بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 192 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 192 زائر

لا أحد

كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين Empty البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين

16.04.10 20:10
خلطة رهيبة لتكثيف الشعر في أسبوعين

عزيزتي إليك خلطة رهيبة لتكثيف الشعر في أسبوعين:
الخطــــــــــــوات:
1- احضري ثوم واطحنيه جيدا حتى يصبح مثل الماء، وافركي به فروة شعرك جيدا، واتركيه لمدة تتراوح بين 30-45 دقيقة.
2- احضري ربع كوب من زيت الزيتون وعليه 3-4 نقط ليمون وحركيه جيدا.
3- ضعيه على فروة شعرك مع الفرك جيدا، واتركيه على فروة الشعر المليء بالثوم وزيت الزيتون لمدة ساعة أخرى، ثم اشطفيه جيدا.
ستلاحظين الفرق بنفسك لمده قصيرة.

ملحوظــة:
1- يمكنك استعمال شامبو وانت تشطفين رأسك.
2- يمكنك فعل هذه الخطوات على حاجبيك ايضا ولكن لا تدقي الثوم
بل تحضرين 1 ثوم و تقطعيه نصفين و تفركي به حاجبيك ولكن بلطف.
3 - يمكنك استخدام هذه الوصفة مرة في الأسبوع.
المصدر
.nabanews.net

عدل سابقا من قبل كليوباترا في 22.08.14 13:10 عدل 2 مرات
غرام اللعوب
اميره جديده
الاوسمه :
العمل/الترفيه : مديره تنفيذيه

البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين Empty رد: البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين

17.04.10 12:05
وصفه جيده
بس ريحة الثوم اخاف ماتطلع من الشعر
وحسب معلوماتي البسيطة التوم مضاد حيوي يعني ممكن لو وقفت الوصفة يتساقط الشعر من تاني

ياليت ياست كلوباترا تفيديني حيال مخاوفي
وكل مواضيعك تخبل
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين Empty رد: البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين

17.04.10 14:29
طبعا انتى منورانى وفعلا الثوم مش بيوقف السقوط بس ده بينبت الشعر من جديد حتى بيستخدم في الثعلبه ربنا يبعدها عن كل البنات وفى حالات صلع كتيره بتتعالج بيه انا متاكده منه بس طبعا كل حاجه ليه حلوها واللي مش حلو الريحه ممكن تعطير الشعر بعد كده ومع غسيل طبعا هتروح بس فعلا ينبت الشعر واي نوع من علاجات الشعر عايزه استمراريه يعنى ممكن كل شهر او اسبوعيين المداومه بعد التحسن الشعر بالاخص لا يثبت علي حال كل فتره بيتغير ولازم عنايه متواصله اى نوع من علاجات الشعر لو وقفتيها واهملتى تاني بيوقع وطبعا الاكل والانيميا والحاله النفسيه كلها عوامل مع العوامل الوراثيه وطبعا انا سعيده انك معانا جدا ويا رب دايما
Anonymous
????
زائر

17.04.10 20:40
والله كنت واثقه ان الوصفه فيها ثووووم
الثوم ده تحفه عن تجربه بس ياريت تقعدي في اوضه لوحدك لحد لما تغسلي شعرك عشان التريقه من الي حوليكي
هههههههه
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

17.04.10 20:42
هههههههههههههه لما شعرك يبقي تحفه هيشموا التوم ويقولوا كمان ههههههههههه
Anonymous
????
زائر

17.04.10 21:02
ههههههههههههههههههههههههههه
والله ماقالو بيقولولي روحي اقعدي بعيد هههههههه
سارة ابوالعلا
اميره جديده
الاوسمه :

19.08.10 2:45
تسلمي حبيبتي انا فعلا جربته من فتره ولاحظت التحسن انصح كل البنات يجربوه
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

19.08.10 3:33
البنات اللي شعرها خفيف وصفه لتكثيف الشعر في اسبوعيين 09030945
khloud
اميره حيويه
الاوسمه :

19.08.10 3:40
تسلم ايدك بجد الموضوع جه في وقته
بس كنت عايزه اعرف هو فعلا بينبت الشعر اللي وقع لان شعري خفيف من الجانبين اوي و لو في وصفات تانيه لتنبيت الشعر و تتقيله ضروري بجد لاني جالي احباااااااط شديد
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

19.08.10 18:29
بصي الثوم فعلا بينبت بس بنات بتقول عمل لها حساسيه جربي الاول علي حطه صغيره كده فهمانى بس انا اعرف انه فعلا حتى بيعالج الثعلبه واالله اعلم مجربتش الوصفه ديه