بحـث
نتائج البحث
بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 51 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 51 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

كليوباترا
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

تحذير خطير  للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي  Empty تحذير خطير للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي

07.03.11 23:24
كما وردني (منقول)
علي ايميلي

تحذير الرجاء قراءته
بينما كنت أقود سيارتي صباح الخميس ، رأيت مقعد رضيع للسياره على جانب الطريق ببطانية. لسبب ما ، لم أتوقف ، ولكن شغل تفكري الطفل على ذالك المقعد لكنه، وعندما وصلت إلى وجهتي ) اتصلت بالشرطة ولكن ، نصحتني الشرطة قبل ان يتوجهوا إلى هناك للتحقيق بأن أتوخى الحذر..فهناك عصابات ولصوص يخططون الآن على طرق مختلفة للحصول على أشخاص (معظمهم من النساء) لإيقاف سيارتهم والخروج من السيارة، فهناك عصابة ذكرتها الشرطة المحلية بأنهم يضعون مقعد سياره على جانب الطريق... مع دميه توهم الماره بأنه طفل لقيط تخلى عنه أهله! في انتظار إمرأه ، بطبيعة الحال ، للتوقف وإنقاذ هذا الطفل.
وعندها يتم الضرب الاغتصاب والسرقه، وعادة ما تترك الضحيه مقتوله.
لذلك لا تتوقف لأي سبب!
بل أنقذ حياة غيرك بالاتصال على الشرطه!
ونصيحه إذا كنت تقود السيارة بالليل ، وتم رميك بالبيض على الزجاج الأمامي الخاص بك ، لا تتوقف لفحص السيارة ، لا تشغل المساحات ولا ترش الماء لأن البيض الممزوج بالماء يصبح حليبي ويمنع الرؤية الخاصه بك حتى 92،5 ٪ و ثم يتم إرغامك على التوقف بجانب الطريق وتصبح ضحية لهؤلاء المجرمين. هذا هو الأسلوب الجديد الذي يستخدم من قبل العصابات ، لذلك يرجى إبلاغ الأصدقاء والأقارب

والله اعلم
lily
اميره جديده
الاوسمه :

تحذير خطير  للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي  Empty رد: تحذير خطير للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي

07.03.11 23:28
yarb estorha m3a kol elbnat elayam di mb2ash fyha aman 5als wyaret mfish bnt tnzl lw7dha Sad
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

تحذير خطير  للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي  Empty رد: تحذير خطير للبنات اللي بتسوق احدث افكار السرقه كما ورد لي

08.03.11 0:06
محدش يقف خالص قدام اي حد ربنا يستر
jouria
jouria
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 11952
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبة

09.03.11 20:51
شكرا انا كمان سمعت بقصة مشابهة

بس هنا الولد بيكون بيبكي وبقلك انا تهت

ويعطيكي عنوان بيته

اول ماتخديه وتحطي ايدك على الزر بتاع باب البيت

تصعقي لانو مكهرب

والبقية

..............

اكيد معروفة

ربنا يستر على الكل

شكرا غاليتي كليو جزيييييييييلا
دوما توك
اميره خياليه
رقم عضويتك : 1877
الاوسمه :

10.03.11 0:27
السلام عليكم
شكرا على هذه الرساله الهامه
لكن نرجوا التاكد من صحتها حتى لا نروج للشائعات
وبصراحه والله قلبى وقف لما قراتها
وفعلا كل دى فخوخ لازم الواحد
لو لقى حاجه زى دى فى الطريق لازم يقف
كمان لو اى حاجه حصلت لازازه العربيه تلقائى لازم الواحد يشغل المساحات
فربما يحفظ المسلمين
ويجعل مكر الماكرين فى نحورهم
ونرجوا لو تاكد هذا الخبر الاخبار
عن المناطق المنتشر فيها هذه العصابات ام انها فى الدوله باكملها
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كليوباترا
ملكه المنتدى
الاوسمه :

10.03.11 1:37
بصوا الخلاصه اننا منقفش بالعربيه لاى سبب وده تحذير وصلي قلت ابلغكم وناخد بالنا بس مش ترويج اشاعات واللهى ده مش اشاعه ده نحذير لخوفى عليكم المهم ناخد حذرنا بس وندعى ربنا بالستر وفعلا يا جوريا الاشكال للسرقه بقت كتير فلازم نوعي التوعيه واجبه علينا يا بنات مش مهم في اي بلد ممكن تكون في بلاد كتير نفس الطرق المهم التوعيه علشان نقضي علي البلطجه باذن الله لما بيلاقوا الناس عرفوا الطريقه بيخافوا يعملوها
nodaa
nodaa
اميره برونزيه
رقم عضويتك : 5588
الاوسمه :

10.03.11 2:01
جزاكى خيرا يا كوكو
وطبعا دى مش اشاعات انا سمعت عن اكتر من حادثة وبنفس الاسلوب
ربنا يستر ويحمينا ويحمى مصر شر اعدائها
roaa2010
roaa2010
اميره فضيه
رقم عضويتك : 3948
الاوسمه :

10.03.11 14:24
ربنا يستهرها علينا وعلي الجميع
ومعرفش ليه الزمن ده عامل كده مفهوش امان
الحمد لله علي كل شيء
همسه حنين
اميره حيويه
الاوسمه :

10.03.11 16:01
رربنا يستر علينا وع مصرويعديها ع خير وفعلا يابنات الحاجات دى بتحصل وفي خدع وافكار اكتر من كدا بكتير لازم كل واحده تحافظ ع نفسها عن نفسي بنصح كل البناتمينزولش من بيوتهم غير وفي شنطته المصف وطول ماهم براه البيت يقرو قران ويذكرو الله علشان ربنا سبحانه وتعال يحفظهم من كل شر ربنا يحفظ وكل بنات ونساء المسلمين ويحفظ مصر الغاليه ياااااااااااارب
monaalunaa
اميره فضيه
رقم عضويتك : 18255
الاوسمه :

19.05.11 13:02
ربنا يستر يا كوكا يارب